יום טוב סמיה: "נכון להיום הסכם אוסלו הוא כישלון טוטאלי"

מפקד פיקוד הדרום לשעבר מתבטא בנוגע להסכם שנחתם לפני כשלושה עשורים: "אם אוסלו לא היה נחתם ב-1993 היכן היינו היום? מהכירותי את הצדדים - המצב עבור שני הצדדים היה טוב יותר" | אמילי מואטי: "אתה בטוח שרצית להתמודד על ראשות מפלגת העבודה?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/05/22 09:01 כח באייר התשפב

יום טוב סמיה: "נכון להיום הסכם אוסלו הוא כישלון טוטאלי"
שוטרים פלשתינים חוגגים את כניסתם ליריחו, מאי 1994 , צילום: Yossi Zamir/Flash 90

בתחילת השבוע שעבר התקיימה הפגנה פרו פלשתינית באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע. במהלך ההפגנה הונפו עשרות דגלי אש"ף לציון יום הנכבה ונשמעו קריאות נגד מדינת ישראל. בנוסף, בימים האחרונים אנחנו עדים לדגלי אש"ף רבים המונפים במרחב הציבורי בתוך מדינת ישראל. האלוף במיל' יום טוב סמיה, מי שהיה מפקד פיקוד הדרום עד אוגוסט 2015, יצא אתמומל (ש') נגד התופעה החמורה. 

"הנפת דגל אש"ף (אין מדינת פלשתין), נראתה סבירה בסמוך להסכמי אוסלו!", כתב בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף כי "באווירה של השנים האחרונות, ובהינתן ארגון טרור השולט בעזה, זהו דגל המעורר ומייצג טרור והגיע הזמן לאסור הנפתו בכל רחבי מדינת ישראל".

"אתה בטוח שרצית להתמודד על ראשות מפלגת העבודה?"

במרץ 2017 התפקד סמיה למפלגת העבודה, אולם כעבור כשנה וחצי הפסיק את חברותו בה. חברת הכנסת מהעבודה, אמילי מואטי הגיבה לסמיה: "יום טוב יקירי, אתה בטוח שרצית להתמודד על ראשות מפלגת העבודה? כי איך להגיד את זה, בסביבה הפוליטית שלנו די תומכים בהסדרים מדיניים עם הפלשתינים ורואים באוסלו התחלה של תהליך היסטורי חשוב".

יום טוב סמיה

יום טוב סמיה | צילום: CC BY-SA 3.0 Edward Kaprov ויקיפדיה

סמיה השיב: "אמילי יקרה, 1. אוסלו נחתם לפני כ-25 שנים ותוצאתו נכון להיום כישלון טוטאלי. 2. אם רבין היה נשאר בחיים עוד שנה הוא היה מבטל את הסכמי אוסלו לאור התנהגות ערפאת. 3. את יכולה לדמיין מצב בו אוסלו לא היה נחתם ב-1993? היכן היינו היום? מהכירותי את הצדדים - המצב עבור שני הצדדים היה טוב יותר".

מואטי שהיתה האחרונה לצייץ על כך, כתבה שנית: "כל הסדר מאז מבוסס על אוסלו. גם בממשלה הכי ימנית לא היה אחד שהעלה בדעתו לבטל את אוסלו, להיפך, נתניהו למשל העמיק אותו עם הסכם חברון. שנינו לא יודעים מה היה קןרה אילו. העתיד שלנו לא יכול להיות תלוי במי הלך שמאלה ומה אומרים בטוקבקים. גם לא במה חושבים עלינו הפלשתינים. רק בהנהגה ישראלית אמיצה", סיימה את דבריה.

ההפגנה באוניברסיטת בן גוריון: