יום ירושלים ברקע התפרעויות המוסלמים: הר הבית נסגר ליהודים מוקדם מהצפוי | יומן אירועים

כוחות משטרה מנסים לפרוץ לשטח מתחם התפילה שבדרום הר הבית, "אל-קיבלי", לאחר שמתפללים שמתבצרים במקום מיידים ממנו אבנים | מאות יהודים עלו למקום הקדוש אולם המשטרה סגרה את השערים כ-20 דקות לפני 11:00 - במשטרה מכחישים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/05/22 12:25 כח באייר התשפב

ברקע התפרעויות המוסלמים: הר הבית נסגר ליהודים מוקדם מהצפוי | יומן אירועים
יהודים ממתינים לעלות הבוקר להר הבית, צילום: ארגון בידינו

מתפללים מוסלמים התבצרו הלילה בשטח הדרומי של מתחם מסגד אל אקצא, "אל קיבלי". מחשש להפרות סדר והתפרעויות, כוחות משטרה מנסים לפרוץ הבוקר (א') פנימה בעזרת ציוד לפריצה קרה. הכוחות ספגו מטח של אבנים וחפצים שונים. 

12:20 - להר הבית עלו הבוקר כ-2,000 יהודים. מאות נוספים (מעל 500) לא הורשו לעלות או התייאשו מהמתנה של שעות בתור. ההר יפתח שוב בשעה 13:30 עד 14:45.

10:42 - משטרת ישראל סגרה את שערי הר הבית בפני יהודים. במשטרה מכחישים. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, החליט על סגירה בשל הפרת חוק מצד יהודים: "אתם מפרים את חוק". צפו:

10:00 - המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי נכנס להר הבית.

09:42 - המפכ"ל סיים ויעוד הערכת מצב טלפוני מנקודת המשטרה בכותל המערבי עם כל מפקדי מחוזות ואגפי המשטרה. "משטרת ישראל נמצאת היום בהיערכות שיא לקראת אירועי יום ירושלים בכל רחבי הארץ כאשר מרבית הכוחות המבצעיים שלנו פרוסים בדריכות מבצעית וכוננות גבוהה, מוכנים לכל תרחיש", אמר המפכ"ל.

09:33 - יהודים משתחווים בהר הבית.

צילום: צילום מסך

08:30: דובר חמאס, פוזי ברהום: "המערכה שלנו למען ירושלים ואל-אקצא קדושה ופתוחה. לא נעצור עד להשגת המטרות של עמנו - שחרור, שיבה והקמת מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים".

08:24 - חבר הכנסת איתמר בן גביר עלה להר הבית. בצאתו אמר: "אני מצפה שהמשטרה תפעל ביד קשה, נדהמתי לראות בהר הבית עשרות שנעו לכיוון שלי בקללות ובצעקות. כמובן שלא מצמצתי, ואמרתי להם עם ישראל חי".

08:12 - רעול פנים מוסלמי תועד משתין על גג המסגד. צפו: 

07:59 - יהודי שקרא "שמע ישראל" בהר הבית לאחר שמוסלמים קראו לעברו קריאות "אללה אכבר" - נעצר. תום ניסני, מנכ"ל ארגון בידינו: "

07:30 - מאות יהודים הגיעו לכניסה להר הבית, חלקם  הקטן כבר נכנסו לשטח ההר - שם ספגו כמו ביום העצמאות קריאות וקללות מצד המוסלמים במקום. ארגון בידינו נמסר: "העליות להר מתנהלות תחת לחץ ובהרצה מצד המשטרה. 25 דקות בלבד לעלייה, ללא עצירות. כמה יהודים עוכבו על קריאת שמע ישראל או על שירה. מצד שני כשקבוצות שלמות שרות בהר המשטרה חסרת אונים או מתעלמת".

יהודים בהר הבית, הבוקר:

קולות ירי בהר:

מצעד הדגלים המסורתי יתקיים כמדי שנה החל משעה 16:00, ויצא ממרכז העיר ירושלים לכותל המערבי דרך שערי העיר העתיקה וסמטאותיה. למעלה מ-2,000 שוטרים יפעלו לקראת מצעד הדגלים ובמהלכו. בשעות אלו המשטרה תפעל לויסות תנועת הולכי רגל וכלי רכב באזור, ובפרט בסמוך לעיר העתיקה. תכלית הפעילות הינה לשמור על מרקם חיים תקין ככל שניתן למשתתפים, להולכי רגל ולמתפללים בני כל הדתות, וכן למנוע אירועי חיכוך ואלימות.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן אמר במהלך ההיערכות ליום ירושלים: "משימתנו המרכזית היא להבטיח את קיומם התקין והבטוח של אירועי יום ירושלים כמדי שנה בתקופה זו. זהו יום חג לאומי בפרט עבור תושבי העיר והמבקרים בה, ומוטלת עלינו החובה לשמור על הביטחון, ועל הסדר הציבורי".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן