אחרי שחברו נמצא מת בתאו: סגן נוסף מאותה יחידה מת

לפני כשנה נמצא מת בתאו קצין שהואשם בעברירות של ביטחון המדינה, היום מתפרסם כי חברו ליחידה נפל מגובה ומת לפני כשלושה שבועות- ככל הנראה התאבד | בצה"ל חוקרים את האירוע

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/05/22 22:11 כה באייר התשפב

אחרי שחברו נמצא מת בתאו: סגן נוסף מאותה יחידה מת
פעילות צה"ל ביו"ש, השבוע, צילום: דובר צה"ל

לפני כשנה התפוצצה פרשת מותו של קצין המודיעין שנחשד בביצוע עבירות שפגעו בביטחון המדינה, על פי הפרטים שהותרו לפרסום, הקצין, ששירת ביחידה טכנולוגית מסווגת מאוד באמ"ן, פעל באופן עצמאי בעת שעבר את העבירות החמורות, והיה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו. בצה"ל הדגישו אז כי הקצין פעל ממניעים "אישיים", ולא ממניעים אידיאולוגיים או כלכליים. 

היום (ה') מפרסמים בישראל היום כי חברו ליחידה, סגן בצבא נפל מבניין לפני כשלושה שבועות אל מותו, ככל הנראה בהתאבדות מכוונת. ככל הנראה על רקע מניעים אישיים. הוא החייל השלישי שמבצע התאבדות בצה"ל החודש האחרון, נתון גבוה שעלול לעורר דאגה.

נציין כי עד היום לא נפתר המקרה של קצין ת', וכי משפחתו טוענת שהוא לא התאבד בכלא. הבדיקות שבוצעו לאחר המוות לא הביאו תוצאות חד משמעיות. עורך הדין של המשפחה, בני קוזניץ, הגיב בשם המשפחה על הודעת צה"ל: "דובר צה"ל שכח שאנחנו לא בשנות ה-80' וכמו שאי אפשר להעלים אף אדם כך אי אפשר לתדרך עיתונאים ולפרסם הודעות בלתי אחראיות. תוכן ההודעה מנוגד לסיכומים עם הפרקליטות שכן הסיכונים הביטחוניים שבפירסום עדיין לא נבחנו על ידי אגף המבצעים".