הסוף להצקות בנייד? שר התקשורת בהודעה דרמטית

רבות דובר על התופעה בה אזרחים רבים מקבלים הודעות לנייד על בסיס יומיומי על אפשרות לרכישת קנאביס, היום שר התקשורת יועז הנדל יתחיל מהלך בנסיון לבלום את התופעה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/05/22 21:35 כה באייר התשפב

הסוף להצקות בנייד? שר התקשורת בהודעה דרמטית
השר יועז הנדל , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות פניות רבות שהתקבלו בנושא, התקיים דיון בראשות שר התקשורת, יועז הנדל, על תופעת מסרוני הפישינג ומסרוני מכירות הקנאביס. בדיקת משרד התקשורת העלתה כי מתוך כמיליארד מסרונים אשר נשלחים מידי חודש בישראל, מסרונים רבים מהווים מטרד משמעותי לציבור בישראל ובחלקם אף משמשים לגניבת פרטים אישיים ופרטי כרטיס אשראי. 

הנדל החליט לצאת בקרוב להליך של שימוע במטרה להביא ליצירת מנגנונים אשר יקשו על גורמים עוינים ומטרידים לשלוח את המסרונים הללו, ובכך לצמצם את התופעה: "המסרונים הללו מטרידים את אזרחי ישראל. המצב הזה לא יכול להימשך ונעשה כל מאמץ כדי לייצר אסדרה שתצמצם את תופעת הסמישינג והצעות רכישת הקנאביס ככל הניתן".

צילום: shutterstock

עוד המשיך ואמר כי: "משרד התקשורת בראשותי ימשיך להיות קשוב לציבור ולסגור פרצות המאפשרות לפגוע ולהטריד את הציבור בישראל. עד להסדרת הנושא מומלץ שלא להשיב להודעות ממקורות לא ידועים או למסור פרטים אישיים כמו כרטיס אשראי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן