יועז הנדל בעד עליית יהודים להר הבית? "הסטטוס קוו בעייתי"

שר התקשורת התייחס למהומות והתפרעויות הערבים בירושלים ובהר הבית, וטען כי "אין שום הסבר הגיוני לזריקת האבנים על יהודים". הנדל טוען כי במידה והמדינה לא תטפל בסוגיית ערביי ישראל אז "נראה כל שנה אותו מחזה ותמיד הר הבית כתירוץ"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/04/22 20:08 יח בניסן התשפב

יועז הנדל בעד עליית יהודים להר הבית? "הסטטוס קוו בעייתי"
הנדל, נגד הסטטוס קוו בהר הבית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע המהומות בהר הבית והמתיחות מול איחוד האמירויות וירדן, שר התקשורת יועז הנדל מתייחס לאירועי הימים האחרונים ומגנה את התפרעויות הערבים ואת הנימוקים הדתיים שנותנים לכך, בעיקר סביב חודש הרמדאן.

"אין שום הסבר הגיוני לזריקת אבנים של מוסלמים מאמינים על יהודים - לא בפסח ולא בשום מועד אחר", טוען הנדל ומסביר כי, "מדינת ישראל, בחרה לשמר סטטוס קוו בעייתי לפני הרבה מאוד שנים. מאז לא התנהל דיון רציני אחד בנושא, רק פופוליזים והרבה סטטוס קוו. אף אחד לא הקריב קורבנות, לא בנה מקדש, לא פגע בתפילת מאמינים מוסלמים מלבד הם עצמם. הכל שקר".

"ממשלה כזאת או ממשלה אחרת. מס שפתיים ירדני, עם רע"ם בקואליציה או בלי. למרות דיון באו"ם ומחאות. האמת היא שמדינת ישראל היא היחידה במזרח התיכון שמקפידה על חופש פולחן לכל הדתות. היחידים אגב שזכאים קצת פחות על הר הבית הם יהודים", אמר השר הנדל אך לא פירט האם בכוונתו לשנות את המצב.

"האלימות המוסלמית בהר הבית מקורה בהסתה שמבוססת על שקרים, מנהיגות ערבית שלא מגלה אחריות ואמצעי הפצה - רשתות חברתיות שלא מגלות אחריות וכך ימשך כל עוד הכנסת לא תתגייס כולה לשינוי תנאי השטח". 

שר התקשורת המשיך ואמר כי המשימה הכי גדולה של הכנסת היא סוגיית ערביי ישראל. "דאגה אמיתית לדו קיום פירושה אכיפת חוק, ועצירת הסתה, אבל בחברה שבה הקול הקיצוני נשמע ואחרים שותקים או מיישרים קו, המדינה חייבת להיות נוקשה מאוד באכיפה. פיקוח על דברי הסתה של אימאמים במסגדים ואיסוף נשקים מבית לבית, מינוי שופטים רבים כדי למנוע פקקים, והחמרת ענישה. בלי זה נראה כל שנה אותו מחזה ועוד סיבוב אלים ותמיד הר הבית כתירוץ. מי שהמדינה חשובה לו צריך לייצר חקיקה יעילה, להגיע להסכמות רחבות ולא לחתור לעוד ועוד מערכות בחירות", סיכם הנדל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן