דו"ח פלסטיני קבע: העיתונאית שירין אבו עקאלה נרצחה מכדור צה"ל

אחרי סירוב לחקירה משותפת: התובע הכללי של הרשות הפלסטינית פרסם דו"ח ובו האשמה חד משמעית של כוחות צה"ל ברצח העיתונאית בג'נין לפני כשבועיים | שר הביטחון גנץ: "שקר גס ובוטה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 26/05/22 21:02 כה באייר התשפב

דו"ח פלסטיני קבע: העיתונאית שירין אבו עקאלה נרצחה מכדור צה"ל
שירין אבו עאקלה, צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שירין אבו עאקלה, לפי סעיף 27א

התובע הכללי של הרשות הפלסטינית מסר היום (ה') את הדוח על נסיבות מותה של שירין אבו עקאלה- עיתונאית אל ג'זירה שנורתה במהלך חילופי אש בין כוחות צה"ל לפלסטינים. כזכור, ברשות סירבו לחקירה משותפת עם ישראל ובפיקוח של ארה"ב.

לטענת התובע, חייל צה"ל ירה במכוון על אבו עאקלה – בזמן שאת מנסה לברוח מהמקום. הוא הוסיף כי הכדור היה קליע חודר שריון שמשמש גם את כוחות נאט"ו. "לכוח הישראלי היה מידע ברור על מיקום העיתונאים בג'נין".

"כל טענה שצה"ל פוגע בכוונה בעיתונאים או בבלתי מעורבים היא שקר גס ובוטה"

שר הביטחון גנץ הגיב להאשמות ואמר כי: "מדינת ישראל מצרה על מותה של שירין אבו עאקלה, צה"ל מבצע תחקיר בנושא בכדי להגיע לחקר האמת. כל טענה שצה"ל פוגע בכוונה בעיתונאים או בבלתי מעורבים היא שקר גס ובוטה. צה"ל פועל מול טרור רצחני, שגבה בשבועות האחרונים את חייהם של 20 בני אדם. רבים מהטרוריסטים יצאו מאזור ג'נין, שהוא האזור בו אירע האירוע המדובר".

"עד שלא נרד לעומק הפרטים לא ניתן לקבוע בוודאות מי ירה"

גם הרמטכ"ל, אביב כוכבי הגיב לתחקיר: "מאז המקרה אנו מנסים בכל דרך להגיע לחקר האמת, אך נתונים חשובים שנמצאים בידי הפלסטינים לא נמצאים בידינו. צה"ל קרא לחקירה משותפת, לערב את האמריקנים, ולבדוק במשותף את הקליע - אך סורב. עד שלא נרד לעומק הפרטים לא ניתן לקבוע בוודאות מי ירה. לא אנחנו, לא הפלסטינים ואף גורם אחר לא יכול לקבוע בוודאות".

נזכיר כי הרשות הפלסטינית סירבה לבקשות ישראל להעברת הקליע לבדיקה בליסטית חיצונית ואפילו תמונה של הקליע לא פורסמה. הדו"ח הזה מגיע אחרי כתבה ששודרה בCNN ובה נאמר כי צה"ל רצח את העיתונאית במכוון, שם הם מביאים עדת ראייה שאומרת שהיה אפשר לראות שצה"ל יורה בעיתונאים במכוון, ממצאי התחקיר מתבססים על סרטונים חדשים מהזירה שהגיעו לידי רשת הטלוויזיה האמריקנית, עדויות של 8 עדי ראייה ומומחה לזיהוי פלילי".