הרב אריה שטרן בפסיקה מפתיעה סביב העליה להר הבית

רבה של ירושלים התייחס לסוגיה ההלכתית סביב העליה להר הבית, ואמר: "מי שהרב שלו באופן אישי אומר לו שאפשר לעלות - שילך ויעלה" | מרתיח: קריאות הסתה נשמעו היום מהמסגדים בהר הבית בזמן עליית יהודים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/04/22 22:23 טז בניסן התשפב

הרב אריה שטרן בפסיקה מפתיעה סביב העליה להר הבית
הרב אריה שטרן, צילום: כיפה

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, התייחס היום (א') למצב הביטחוני בירושלים ולימי הפסח בהם אנו מצויים. בראיון ל"כאן ב", אמר הרב כי לא יתכן שימנעו מיהודים להגיע לירושלים בבטחה ובצורה טובה כדי לקיים את העלייה לרגל בשמחה. 728 יהודים עלו הבוקר להר הבית באבטחה משטרתית הדוקה. 

הרב שטרן הפתיע בסוף הריאיון, כאשר אמר כי "באופן אישי אני לא עולה להר הבית. אני מאלה שנענים להחלטת הרבנות הראשית מאז שחרור הכותל המערבי והר הבית. אנחנו נמענו לעלות מפני החשש שיש גדר איסור בעליה לא מתואמת ומתוכננת היטב. מי שהרב שלו באופן אישי אומר לו שאפשר לעלות אני אומר באמת שילך ויעלה, אבל רק בתנאי שזה רבו לכל דבר ולא רק בנושא הר הבית".

עוד אמר הרב שטרן: "זה דבר כל כך ברור שהמקום המקודש ביותר לעם ישראל זה הר הבית - מקום המקדש, ולא יתכן שימנעו מאתנו לבוא למקום הזה בבטחה ובצורה טובה וברורה, לקיים את העלייה לרגל כפי שאנחנו רוצים לקיים אותה בשמחה וכולנו יחד בעזרת השם. הם מפריעים, וזה מכוער ביותר, וצריך למחות על זה כראוי בצורה עולמית ובין לאומית".

"לבוא כולם. צריך לעודד את כולם"

לשאלה האם הרב מתכוון בדברים הללו לממשלה או למשטרה, הזכיר הרב שטרן:"לפני שהכותל היה בידינו, מדינת ירדן שלפי הסכמי שביתת הנשק בסיום מלחמת השחרור, התחייבה בסעיף שהבטיח את המעבר החופשי של יהודים למקומות המקודשים ומעולם הם לא קיימו את הדבר הזה. צריך קצת להזכיר ולרענן את הזיכרון של כולם בקהילה הבינלאומית. להגיד את הדברים בתוקף ובחוזקה. אבל לא יתכן כדבר הזה, שדווקא היהודים ימנעו מלבוא אל מקום המקדש שכל כך יקר לנו וחשוב לנו, ובימים המיוחדים האלו של חג הפסח שזה משלוש רגלים שעניינם באמת עליה לרגל לירושלים". 

הרב שטרן קרא לציבור להגיע להר הבית ולכותל המערבי. "לבוא כולם. צריך לעודד את כולם. לבוא, ולקוות שכוחות הביטחון יהיו מספיק חזקים למנוע הפרעות והטרדות של אלו שבאים להר הבית ולכותל".

במטה ארגוני המקדש הגיבו בסיפוק על הכרזתו של הרב אריה שטרן, שעדיין אינו נמנה בעצמו על שורות העולים להר הבית ולמרות זאת מעודד ומגן על העולים להר הבית כהלכה. הר הבית פתוח ליהודים בימי חול המועד בשעות 7:00 עד 10:30.

צפו: קריאות הסתה מהמסגדים בהר הבית בזמן עליית יהודים



 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן