השולט בברז: סרוג יכהן כמנהל רשות המים

לאחר סיום עבודת ועדת איתור בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת, שרת האנרגיה קארין אלהרר בחרה ביחזקאל ליפשיץ מתוך שלושה מועמדים סופיים לתפקיד הבכיר. ליפשיץ נחשב לאחד הבכירים בתחום וכיהן כסמנכ"ל תשתיות אנרגיה ומים במשרד האנרגיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/22 09:55 כה באייר התשפב

השולט בברז: סרוג יכהן כמנהל רשות המים
יחזקאל ליפשיץ, מונה לתפקיד הבכיר, צילום: משרד האנרגיה

לאחר סיום עבודת ועדת איתור בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת, החליטה שרת האנרגיה קארין אלהרר, למנות את יחזקאל ליפשיץ למנהל רשות המים. ועדת האיתור העבירה לשרה המלצה על שלושה מועמדים לתפקיד. השרה ראיינה את שלושת המועמדים והחליטה להביא לאישור הממשלה את מינויו של יחזקאל ליפשיץ, שיחליף את גיורא שחם שמשמש בתפקיד משנת 2017.

מנהל רשות המים הנכנס נחשב לבעל ניסיון רב במשק המים. הוא משמש בתשע השנים האחרונות כסמנכ"ל תשתיות אנרגיה ומים במשרד האנרגיה וכחלק מתפקידו שימש גם כחבר מועצת רשות המים. בשנת 2020 כיהן ליפשיץ כמנכ"ל בפועל של משרד משאבי המים. במהלך השנים, קידם את התוכנית הממשלתית להתמודדות עם תקופות בצורת, אשר כללה בין היתר, את הכפלת יעד ההתפלה לשנת 2030, הקמת המוביל הארצי ההפוך, ייעול משק המים וצעדים נוספים, וכן קידם את הרפורמה המקיפה בחברת "מקורות".

ליפשיץ בעל תואר ראשון במדעי המחשב ומנהל עסקים ותואר שני במנהל עסקים, מימון ושיווק מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. החלטת השרה תובא לאישור הממשלה באחת מישיבותיה הקרובות.

קארין אלהרר שרת האנרגיה אמרה עם הבחירה בליפשיץ כי, "הליך האיתור לתפקיד מנהל רשות המים, בהובלת מנכ״ל המשרד, התנהל בצורה מקצועית ואל קו הסיום הגיעו שלושה מועמדים מצוינים מהם בחרתי לקדם איש מקצוע עתיר נסיון מהמשרד. אני בטוחה כי יחזקאל ליפשיץ יוביל את רשות המים בצורה מקצועית אל מול האתגרים עמה היא מתמודדת ויקדמה לעבר השגת יעדיה".