בפעם השנייה ברציפות: מחירי המים ממשיכים לרדת

תעריפי המים והביוב למגזר הביתי בחודש יולי צפויים לרדת בשיעור של כ-0.32% ביחס לתעריפי ינואר האחרון. מדובר בהפחתה מצטברת של כשני אחוזים מתחילת השנה. הירידה מגיעה ברקע עליית מחירי האנרגיה והאינפלציה במשק

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/22 18:44 יז באייר התשפב

בפעם השנייה ברציפות: מחירי המים ממשיכים לרדת
מחירי המים יורדים שוב, אילוסטרציה, צילום: Moshe Shai/FLASH90

מועצת רשות המים פרסמה היום (יום ד') כי תעריפי המים לבית צפויים לרדת ב-0.32% בחודש יולי הקרוב. התעריף הנמוך יעמוד על 7.490 שקלים למ"ק, במקום 7.514 למ"ק. התעריף לכל כמות נוספת - "התעריף הגבוה", יעמוד על כ-13.445 שקלים למ"ק, במקום 13.488 שקלים למ"ק.

הפחתה זו צפויה למרות הגידול בעלויות משק המים הנובעות מהשקעות תשתית גדולות של תאגידי המים והביוב, עדכון עלויות מתקני טיהור השפכים, הצמדת העלויות לסל המדדים שעלו בחדות בשנה האחרונה ותשלומים נוספים הנדרשים כחלק מהמשך הערכות לקליטת מי הים המותפלים. 

ברשות המים מבהירים כי כל הפעילויות ועוד רבות אחרות מאפשרות לשמור על ניהול יציב של משק המים. על פי החוק, תעריפי המים חייבים לשקף את עלותם האמיתית, והם מתעדכנים פעמיים בשנה: בתחילת ינואר ובתחילת יולי.

מנהל רשות המים ויו"ר מועצת רשות המים גיורא שחם אמר: "משק המים בישראל נמצא בעיצומו של מהלך ארוך טווח שמטרתו להבטיח אספקת מים סדירה לכל תושביה יחד עם שמירה ברת קיימה על מקורות המים הטבעיים ואספקת מים לטבע. בנוסף ממשיכה ישראל להוביל בעולם בתחום השבת קולחים ובכך מאפשרת יצירת מקור מים יציב וזול יחסית לפיתוח והרחבת החקלאות בסביבה חצי מדברית בה אנו חיים. תכנון מקצועי מבוקר ארוך טווח ואסדרה תעריפית קפדנית ונטולת פניות מאפשרים למצות באופן יעיל את תשתיות המים, הביוב וההשבה ובכך לאפשר את הוזלת תעריף המים, גם בסביבה כלכלית עולמית של התייקרויות תלולות בעלויות חומרי גלם ושל תשומות ייצור אחרות. ולראייה - תעריפי המים ירדו במצטבר מתחילת השנה ב-2%".