ערעור המשטרה התקבל: קריאת שמע ישראל בהר הבית עלולה להביא להפרת השלום

אחרי ההחלטה הדרמטית של השופט ציון סהראי בנוגע לנערים שקראו שמע ישראל בהר הבית, המשטרה ערערה על ההחלטה במטרה שלא לשנות את המצב הקיים בהר, הערעור התקבל

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/22 08:02 כה באייר התשפב

ערעור המשטרה התקבל: קריאת שמע ישראל בהר הבית עלולה להביא להפרת השלום
ישראלים בהר הבית, צילום: SLiman Khader/FLASH90

בתחילת השבוע קיבל השופט ציון סהראי מבית משפט השלום בירושלים החלטה דרמטית. סהארי הורה לשחרר שני צעירים שנעצרו אחרי שקראו שמע ישראל בהר הבית. המדינה החליטה לערער על ההחלטה במטרה שלא לעורר אירוע מדיני, וערעור המשטרה התקבל. 

"שמע ישראל בהר הבית עלול להביא להפרת השלום"

השופטת עינת אבמן-מולר היא שדחתה את ההחלטה של סהראי. בהחלטתה הסבירה: "אין צורך להכביר מלים על הרגישות המיוחדת של הר הבית, עליו נאמר כי הוא "אחד המקומות הנפיצים ביותר במזרח התיכון אם לא בעולם כולו" כפי שנקבע בפסיקה, נקודת המוצא העקרונית היא כי הזכות לממש פולחן דתי ולעלות להר הבית עומדת לכל יהודי, אך זכות זו אינה מוחלטת ויש שעליה לסגת מפני אינטרסים אחרים, ובהם השמירה על הסדר הציבורי ועל שלום הציבור ובטחונו. מטעמים אלה, הכניסה להר הבית איננה חופשית לחלוטין ובסמכותה של המשטרה לאסור על כניסה להר הבית או להגבילה בתנאים״.

השופטת הוסיפה: "קריאות "שמע ישראל", השתטחו על הרצפה וצעקו על השוטרים. לא אחת נקבע בפסיקה כי מעשים מסוג זה, המפרים את כללי הביקור במתחם הר הבית, עשויים להקים עבירה של התנהגות במקום ציבורי העלולה להביא להפרת השלום״.

כזכור, אחרי הפסיקה נמסר באופן חריג ממזכירות הממשלה: "אין ולא מתוכנן שינוי בסטטוס קוו בהר הבית. החלטת בית משפט השלום עוסקת אך ורק בעניין התנהגות הקטינים שהובאה בפניו, ואין בה קביעה רוחבית בעניין חופש הפולחן בהר הבית. ביחס לתיק הפלילי הספציפי עליו מדובר, נמסר לממשלה כי המדינה תגיש ערר לבית המשפט המחוזי".