סערה במליאה בליכוד פעלו נגד גילה גמליאל: חוק השקיות עבר על חודו של קול

הצעת החוק של יוראי להב הרצנו לפיה תורחב החובה לגבות 10 אגורות עבור שקית חד פעמית גם בעסקים בינוניים וקטנים - עברה במליאת הכנסת בקריאה טרומית | המליאה סערה בעקבות הצבעתו של מנסור עבאס שהצביע נגד - וחזר בו מיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/22 18:37 כד באייר התשפב

בליכוד פעלו נגד גילה גמליאל: חוק השקיות עבר על חודו של קול
ארכיון, צילום: Flash90

סערה במליאת הכנסת. במהלך ההצבעה על חוק צמצום השימוש בשקיות חד פעמיות של חברת הכנסת גילה גמליאל, חבר הכנסת מנסור עבאס הצביע נגד במקום בעד, ותיקן את עצמו מיד. יו"ר הכנסת צבי האוזר קבל את התיקון אבל באופוזיציה דרשו לעצור את דיוני המליאה עד לקבלת חוות דעת משפטית.

האוזר יצא להתייעצות משפטית והדיונים הופסקו. כמה חברי כנסת מהליכוד מחו ולאחר בדיקת הייעוץ המשפטי הוחלט כי תוצאה ההצבעה תישאר על כנה, שוויון 22. כך החוק של גמליאל לא עבר. מנגד, הצעות חוק דומות של חברי הכנסת יוראי להב-הרצנו ומיכל רוזין זכו לתמיכת עבאס ואושרו.

מוקדם יותר, חברי הכנסת החרדים איימו לקראת ההצבעה במליאה כי אם בליכוד יעניקו חופש הצבעה על העלאת מחירי השקיות, הם יראו בכך אישור להצביע על כל חוק לפי שיקול דעתם ולא לפי הוראות הליכוד, ואף איימו לפרק את בלוק הימין. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הבין והורה להצביע נגד החוק. 

נתניהו לגמליאל: "בגלל זה לא נצליח להפיל את הקואליציה"

בתיעוד שפורסם ב"כאן חדשות" נראה עימות בין נתניהו לחברת הכנסת גילה גמליאל, עליה כעס מאוד, "בגלל זה לא נצליח להפיל את הקואליציה", אמר לה בזעם. גמליאל השיבה כי אינה מתכוונת למשוך את הצעת החוק שלה, אותה הצמידה לחוק השקיות של חבר הכנסת יוראי להב הרצנו מיש עתיד.

על פי הצעת החוק של להב הרצנו תורחב החובה לגבות 10 אגורות עבור שקית נשיאה חד-פעמית גם בעסקים בינוניים וקטנים, ולא רק ברשתות הגדולות כמתחייב בחוק היום. הרצנו כתב בטוויטר: "הרחבת חוק השקיות הוא חוק יעיל, חברתי וסביבתי שכבר הוכיח את יעילותו בכך שהוריד את השימוש בשקיות ניילון ברשתות השיווק הגדולות ב-80%. זהו צעד חשוב במאבק במשבר האקלים ולא לחינם הליכוד הודיעו על חופש הצבעה. אני מצפה מהליכוד לעמוד בסיכומים שלהם".