שר התפוצות נחמן שי: "ישראל צריכה ללמוד מקנדה איך לקלוט מהגרים"

שר התפוצות הנמצא בימים אלו בביקור בקנדה, נפגש מוקדם יותר היום עם שר ההגירה של קנדה, בסיכום הפגישה החמיא השר על מדיניות ההגירה בקנדה "מדיניות ההגירה ושיטות הפעולה מרתקות וניתן ללמוד מהן גם בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/22 15:29 כד באייר התשפב

שר התפוצות נחמן שי: "ישראל צריכה ללמוד מקנדה איך לקלוט מהגרים"
נחמן שי, שר התפוצות הנכנס, צילום: משה שי/פלאש90

שר התפוצות נחמן שי השוהה בימים האלה בביקור בצפון אמריקה ומשתתף ביומיים של כנס עם ראשי הקהילות והארגונים היהודיים מרחבי קנדה, נפגש היום (ד) עם שר ההגירה הקנדי, שון פרייזר, בסיכום הפגישה צייץ שר התפוצות כי על ישראל ללמוד מקנדה כיצד לנהל מדיניות הגירה שתסייע לקליטת מהגרים ועולים חדשים. 

בקנדה נקלטו מאות אלפי מהגרים, מסוריה, מאפגניסטן ומאוקראינה 

בהודעה שיצאה מטעמו של שר התפוצות נכתב  "קנדה היא בין הבודדות בעולם המעודדת הגירה באופן פעיל. נפגשתי היום עם שר ההגירה,שון פרייזר, שסיפר כי נקלטו מאות אלפי מהגרים בשנים האחרונות, מסוריה, מאפגניסטן, מאוקראינה ועוד. מדיניות ההגירה ושיטות הפעולה של ממשלת קנדה מרתקות וניתן ללמוד מהן גם בישראל, בקליטת מהגרים ובנושאי עלייה.

אמש (ג) בפתח ביקורו של שי בקנדה, אמר שר התפוצות " כ- 400,000 יהודים חיים בקנדה, הקהילה היהודית השלישית בגודלה מחוץ לישראל.  ביומיים הקרובים אבחון רעיונות שונים  לחזק הקשרים עם הקהילות ולפתח  מיזמים משותפים להמשך הקשרים בין ישראל ליהדות קנדה"