אביר קארה בהתכתבות פנימית: "מיכאל ביטון החליט לפרק את הקואליציה"

סגן השר תוקף את יו"ר ועדת הכלכלה שהודיע על הפסקת תמיכתו במהלכי הקואליציה: "לוביסט של קבוצה קטנה עם אינטרס גדול", ומסביר את ההיגיון מאחורי הצעד: "הוא רוצה למנוע מלפיד להיות ראש ממשלה"

ישי אלמקייס עמיאל ירחי עמיאל ירחי, ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/05/22 12:26 כד באייר התשפב

אביר קארה בהתכתבות פנימית: "מיכאל ביטון החליט לפרק את הקואליציה"
קארה ובנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הודעתו של יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת מיכאל ביטון כי "החל מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי אמון, שלא יהפכו את זה לפוליטי", הביאו לסערה במערכת הפוליטית, כאשר במפלגת מרצ מיהרו לתמוך בעמדותיו, על אף הפגיעה ביציבות הקואליציה. 

בהתכתבות פנימית שהגיעה לידי חדשות כיפה, כותב סגן השר אביר קארה לפעילי תנועת "השולמנים" כי "מיכאל ביטון החליט לפרק את הקואליציה. אני יכול להבין אותו, הוא רוצה למנוע מלפיד להיות ראש ממשלה ואם כחול לבן מפרקים את העסק לפיד באמת לא יהיה ראש ממשלה".

"החישובים הפוליטיים לא מעניינים אותי", הבהיר קארה לפעילים, "אותי מעניין שלוביסטים של יוקר המחיה שפועלים נגד הציבור כמו ביטון לא ינצחו. מדובר בפגיעה בחלשים ביותר בחברה ובהשפעות שהן אסון של ממש על החברה הישראלית והמלחמה שלנו ביוקר המחייה, אל תדאגו הרפורמות יעברו".

ההודעה של קארה לשולמנים

ההודעה של קארה לשולמנים צילום: ללא

"אין סיבה שבישראל לא יצליחו לקנות בסופר מלפפון, או עגבנייה או בשר עוף ודגים, כי מיכאל ביטון הוא לוביסט של קבצה קטנה עם אינטרס גדול". 

במרצ גיבו את המהלך של יו"ר ועדת הכלכלה. "צר לי על החלטתו של מיכאל ביטון", אמר סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, "אבל אני יכול להבין אותו. חייבים להתקדם קדימה במשא ומתן רציני, אחראי ומקצועי".