משפט נתניהו | השופטים במתקפה חריפה נגד הפרקליטות: "בקשה בעייתית"

אחרי הבקשה לשינוי כתב האישום בעקבות הוכחת ההגנה, השופטים במשפט נתניהו מקשים על התביעה | תירוש: "השינוי המבוקש לא משנה את כתב האישום", השופט ברעם: "גברתי מבקשת פוליסת ביטוח. זה בעייתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/22 11:01 כד באייר התשפב

משפט נתניהו | השופטים במתקפה חריפה נגד הפרקליטות: "בקשה בעייתית"
נתניהו הבוקר בבית המשפט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משפט נתניהו: לאחר בקשת התביעה לשנות את מועד פגישת ההנחיה, בית המשפט המחוזי בירושלים דן הבוקר (ד') בבקשה. עו"ד יהודית תירוש טענה כי "השינוי המבוקש לא משנה את כתב האישום משפטית ולא משנה אותו מהותית" והשופטים הקשו עליה.

"מלכתחילה העד זכר את האירוע ולא תאריך ספציפי"

התובעת הראשית אמרה: "סדר הדברים נותר כשהיה מלבד הרחבת הזמן שבו. אם בית המשפט ישתכנע שהייתה הנחיה אלא שהיא הייתה מספר ימים לפני ה-7.6 לא נכון יהיה לכבול את שיקול הדעת שלו רק בגלל שאנחנו ניסחנו את הדברים כך או אחרת". היא הוסיפה כי "מלכתחילה העד זכר את האירוע ולא תאריך ספציפי. תהליך ההיזכרות היה בדרך של הסקת מסקנות ולא בדרך של זיכרון פוזיטיבי. אנחנו מסכימים שלא בחנו מספיק את הווטסאפים".

השופטים תקפו את בקשת הפרקליטות לשנות את כתב האישום ודרשו הסברים מהתביעה, שבקשתה לשנות את כתב האישום מגיעה לאחר שסנגורו של נתניהו עו"ד בועז בן צור הראה באמצעות איכונים ותכתובות מהיומן של נתניהו ש"פגישה ההנחיה" לא הייתה יכולה להתקיים בטווח הזמנים המצומצם הנקוב בכתב האישום.

השופטים: "את אומרת 'אוקיי נניח את זה בצד?'"

השופטים הקשו על תירוש באשר למשמעות של תיקון כתב האישום. ראשת ההרכב, רבקה פרידמן-פלדמן, אמרה לה: "זה נכון שקו ההגנה הוא שלא הייתה פגישת הנחיה. הדרך של ההגנה להראות זאת הוא שבמועדים הנטענים לא הייתה לכך היתכנות. מה זאת אומרת אין פגיעה בהגנה? ההגנה בנתה את הראיות לפי האישום, ואת אומרת 'אוקיי נניח את זה בצד?'".

השופט משה בר-עם אמר לתובעת: "אם בית המשפט ישתכנע עובדתית שהפגישה הייתה קודם למועד בכתב האישום, אז יש סעיף 184. אלא שכרגע, גברתי מבקשת פוליסת ביטוח. זה בעייתי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן