תחקיר CNN: עיתונאית אל ג'זירה נהרגה מאש צה"ל

אחרי מותה המתוקשר של העיתונאית שירין אבו עאקלה בג'נין והמהומות סביבו, התפרסם תיעוד חדש ברשת CNN המוכיח, לטענם, כי היא נהרגה מאש ישראלית | דובר צה"ל: "הטענה כי הירי הינו מכוון משוללת כל יסוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/22 08:25 כד באייר התשפב

תחקיר CNN: עיתונאית אל ג'זירה נהרגה מאש צה"ל
שירין אבו עאקלה, צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שירין אבו עאקלה, לפי סעיף 27א/פלאש 90

מותה של שירין אבו עאקלה: תחקיר שפורסם אמש (ג') ברשת CNN ומתבסס על עדויות וסרטונים של תושבי האיזור טוען כי כתבת אל-ג'זירה נהרגה מירי של כוחות צה"ל. נזכיר כי ממסקנות הביניים של צה"ל שפורסמו עולה כי לא ניתן לקבוע מי ירה בעיתונאית.

ברשת הוצגו רק עדויות וסרטונים מהצד הפלשתיני, ונזכיר כי הרשות הפלשתינית סירבה להצעת ישראל לבדיקה בליסטית אצל גורם חיצוני. אחרי הסירוב הביעו בישראל חשש שהפלשתינים מנסים להשמיד או לפגוע בראיות מהזירה כדי שלא ניתן יהיה לקבוע מי ירה בעיתונאית.

"אחד מהם ירה בשירין"

באחד העדויות בתחקיר סיפר סאלים עוואד,  בן 27 ותושב ג'נין: "ראינו בערך ארבעה או חמישה כלי רכב צבאיים ברחוב עם רובים מבצבצים מהם - ואחד מהם ירה בשירין". עוואד צילם סרטון באורך 16 דקות מהאירוע, ולטענתו לא היו באזור פלשתינים חמושים או עימותים כלשהם עם כוחות צה"ל.

מסקנות התחקיר הן שהעיתונאית נהרגה מירי ממוקד של כוחות צה"ל שהיו באזור. עיתונאית אחרת ששהתה לידה העידה כי היא הייתה בהלם וחשבה שאבו עקלה מעדה ונפלה, אבל כשהיא הסתכלה עליה היא הבינה שהיא לא נושמת וראתה דם מתחת לראשה.

דובר צה"ל: הטענה כי הירי הינו מכוון משוללת כל יסוד

תגובת דובר צה"ל: "מאז קרות האירוע, צה"ל מתחקר ומברר את נסיבות מותה של הכתבת באופן מעמיק ויסודי. בתחקיר הביניים אשר פורסם עלה כי לא ניתן לקבוע מהו מקור הירי שפגע והרג את הכתבת. הטענה כי הירי הינו מכוון משוללת כל יסוד".

"במסגרת מבצע מעצרים אליו יצא צה״ל כחלק מההתמודדות אל מול הטרור, נורתה אש נרחבת ולא נשלטת לעבר כוח צה"ל, לצד ירי מדויק והשלכת מטענים אשר פגעו בכלי הרכב הצבאיים ובסמוך ללוחמים. לקראת סיומו של המבצע, נפגעה עיתונאית פלסטינית אשר שהתה בתוך מרחב הלחימה בזמן חילופי האש. קבלת הקליע לבדיקה בליסטית מקצועית עשויה להכריע בין האפשרויות. נכון לרגע זה הפלסטינים לא נענו לבקשתנו לקיים תחקיר משותף או להעביר לנו את ממצאי החקירה שלהם ובין היתר גם את הקליע".

"הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי הנחה להמשיך ולפעול, לברר ולתחקר את האירוע תוך שימוש בכלל הכלים שברשותנו ותוך מחויבות לשקיפות ולחשיפת האמת. אנו מביעים את צערנו על מותה של שירין, רואים חשיבות רבה בחופש העיתונות ופועלים לשמרו. צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור בכל מקום שיידרש ולעמוד במשימותיו, תוך מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים".

ההודעה על מות העיתונאית: