אזהרה למטיילים: אלה הנחלים המזוהמים בצפון

מבדיקה שערכו משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה במספר נחלים בצפון הארץ התגלו זיהומים גבוהים במים, דבר שעלול להיות מסוכן לבריאות. בין הנחלים: אל על וזאכי ברמת הגולן והגעתון בנהריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/22 16:35 כג באייר התשפב

אזהרה למטיילים: אלה הנחלים המזוהמים בצפון
בריכת המשושים. נסגרה לרחצה, צילום: Nicky Kelvin/Flash 90

מתכננים לקפוץ לטיול בצפון? כדי שתחשבו על זה שוב. תוצאות חריגות שמצביעות על זיהום מים התקבלו במשרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, זאת אחרי דיגום שבוצע לבחינת מצב הזיהום בנחלי הצפון. בעקבות הממצאים הודיעו המשרדים כי הכניסה לנחלים אלה עלולה להיות מסוכנת.

בבדיקות שנערכו אתמול (ב'), ה-23 במאי, נמצאו במספר נחלים בצפון תוצאות החורגות מהמלצות משרד הבריאות שעומדות על 400 קולי צואתי ב-100 מ"ל – תוצאה המעידה על הימצאות זיהום במים. 

התוצאות שהתקבלו:

נחל אל על עם 1,700, זאכי עם 2,640 ובריכת המשושים עם 2,750. נחל הגעתון בנהריה: חניון אשחר עם 1,400 וחניון החורבה עם 1,130. לאור תוצאות אלה, הכניסה לנחלים עלולה להיות מסוכנת עד שתוצאות הדיגום שיתקבלו יהיו תקינות ויציבות. המשרד להגנת הסביבה לא מצא מקור זיהום ידוע בנחלים.

הדיגום לאיכות המים במספר נחלים בצפון מתבצע מדגמית אחת לשבועיים, בנקודות דיגום קבועות המייצגות מפל, בריכה או מקטע בנחל, באמצעות פקחי רשות הטבע והגנים. משרדי הבריאות והגנת הסביבה הודיעו כי ימשיכו בדיגום ובמעקב, ויעדכנו בהמשך ככל שיידרש.