אדלשטיין נגד נתניהו: "הוא לא יכול להקים כרגע ממשלה - צריך פריימריז"

אחרי סדרת ההדלפות מישיבות סיעת הליכוד, חבר הכנסת יולי אדלשטיין מדגיש כי הוא נגד התופעה: "חוקי אבל מסריח", הדגיש כי "לא כל ויכוח הוא מרידה", והסביר מה מפלגתו צריכה לעשות עכשיו: "לא צריך להמשיך לחפש עריקים אלא להיות אופוזיציה לוחמת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/05/22 16:17 כג באייר התשפב

אדלשטיין נגד נתניהו: "הוא לא יכול להקים כרגע ממשלה - צריך פריימריז"
אדלשטיין, תומך בפריימריז מוקדם בליכוד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי אישור חוק "ממדים ללימודים" הלילה, בליכוד מנסים לשדר עסקים כרגיל, זאת ברקע שורת ההדלפות מתוך ישיבות הסיעה. חבר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס היום (ג') לסוגיה בכנס לשכת עורכי הדין ה-21 והדגיש: "עוד בזמני כיו"ר הכנסת נלחמתי בתופעה שהיא בגדר 'חוקי אבל מסריח'. כבר אמרתי לעיתונאים בעבר שמי שחושף הקלטות לא יגיע רחוק בעיתונות".

אדלשטיין נחשב לאחד התומכים הגדולים בקיום פריימריז בליכוד, אל מול יו"ר מפלגתו בנימין נתניהו שממשיך לעמוד בסירובו. "הרכב הסיעה בליכוד נקבע על ידי מתפקדים, וכך צריך להיות", אמר שר הבריאות לשעבר וציין כי, "היו לי לא מעט עימותים עם ראש המפלגה שלי ואחריהם נבחרתי למקום ראשון בפריימריז אבל בליכוד צריך להיבחר וטוב שכך. אני מקווה שיש מקום אצלנו לוויכוח ושלא כל וויכוח הוא מרידה".

"נתניהו מכיר את עמדתי לפיה צריך פריימריז וזה די ברור, כל חבר כנסת מבין את זה", אמר אדלשטיין וסיפר כי נפגש עם נתניהו מספר פעמים בשנה האחרונה. "שוחחנו ואנחנו יושבים לדבר וזה משהו טוב בנתניהו. נתניהו כרגע לא יכול להקים ממשלה, וזו הסיבה שבגללה יש לנו ממשלה שעושה כאן נזקים אדירים במבחן התוצאה. אני לא רואה סקר אחד בו הבלוק שלנו זוכה ב-61 מנדטים, אז בחירות נוספות לא יעזרו לנו".

אדלשטיין בפנייה לעבאס: הצג הוכחות למו"מ עם הליכוד

בנושא שילוב המפלגות הערביות בממשלה וניסיונות החיזור של נתניהו אחרי יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר אדלשטיין: "איני יודע, לא הייתי מעורב באף משא ומתן, לא שאלו אותי באף שלב מה עמדתי, ואני קורא לעבאס, אם יש לך הוכחות למגעים הצג אותן. אצלי בממשלה לא ישבו רע"מ ולא הרשימה המשותפת וזה לא מטעמי גזענות אלא מטעמי אידיאולוגיה. לי לא משנה אם קוראים לו עופר כסיף או איימן עודה, שניהם פסולים כי הם קומוניסטים וחבל שהכשירו את הנציגות שלהם לכנסת".

"אני לא בטוח שצריך לצוד עריקים", הבהיר אדלשטיין, "אבל נראה לי שהקונספט קרס והכל מתפורר מעצמו. לא צריך לחפש עריקים אלא להיות אופוזיציה לוחמת ולהסתכל לצדדים ולבדוק אם לא נכנסנו יותר מדי לבונקר".