מצעד הדגלים בירושלים: הגבלות על כמות העוברים בשער שכם

בגלל דרישות בטיחות בעקבות אסון מירון - יוגבל מספר העוברים בשער שכם ושער יפו בריקוד הדגלים. גם באירוע הסיום בכותל תוגבל הכמות | "כבכל שנה, יגיעו עשרות אלפי אוהבי ירושלים להניף את דגלי ישראל ולשמוח עימה ביום חגה. ללא פחד וללא שינוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/22 14:31 כג באייר התשפב

מצעד הדגלים בירושלים: הגבלות על כמות העוברים בשער שכם
ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מארגני ריקוד הדגלים מפרסמים את מתווה צעדת ריקוד הדגלים: בשל נהלי בטיחות בצל אסון מירון, יוגבלו כמות העוברים בשערים שכם ויפו. כמו כן, יחולו הגבלות גם על כמות אנשים בכותל המערבי. 8,000 צועדים יצעדו לכותל דרך שער שכם, ו-8000 נוספים יצעדו דרך שער יפו. לעשרות האלפים הנותרים תתקיים הרקדה המונית בסמוך לשער יפו.

לפי המתווה החדש, לנוכח דרישות הבטיחות בעקבות אסון מירון, ישנה הגבלת כמות משתתפים באירוע הענק בכותל המערבי של כ-16,000 איש בלבד. בעוד שבשאר חלקי אירוע ריקוד הדגלים צפויים להשתתף עשרות אלפים צועדים.

"כללי בטיחות ורישוי שאינם קשורים דווקא לריקודגלים"

"דווקא השנה, חשוב לרומם את רוח העם, ולחגוג בהודיה לה' על איחודה של ירושלים", כתבו מארגני הריקוד דגלים, "לפי הרואות המשטרה הריקוד דגלים יתקיים במתכונתו הרגילה בשנים האחרונות הכוללת כניסה של חלק מציבור הבנים דרך שער שכם. בעקבות אסון מירון, מספר האנשים היכולים להיות בכותל המערבי בו זמנית הוגבל ל - 16,000 איש. אלו כללי בטיחות ורישוי שאינם קשורים דווקא לריקודגלים, אך כתוצאה מכך, לא יוכל כל ציבור החוגגים להשתתף באירוע ברחבת הכותל", נכתב.

בשל ההגבלות, החליטו מארגני האירוע מעמותת 'עם כלביא' להפוך את הריקודים על שדרת קינג ג'ורג במרכז העיר ואת הצעדה למרכז האירוע, בו ישתתפו עשרות אלפי משתתפים. במהלך הצעדה יכנסו כ-8000 צועדים בנים לכיוון הכותל דרך שער שכם, ואילו צעדת הבנות שתכלול 8000 צועדות תצעד לכותל דרך שער יפו. שאר המשתתפים ימשיכו בהרקדה המונית למרגלות חומות העיר ויוכלו להיכנס בשלבים מאוחרים יותר לכותל המערבי לפי תפוסת הקהל.

מארגני הריקודגלים המסורתי הגיבו על השינוי הצפוי ואמרו: "כבכל שנה, יגיעו עשרות אלפי אוהבי ירושלים להניף את דגלי ישראל ולשמוח עימה ביום חגה. ללא פחד וללא שינוי. נענו לפניותיהם של משטרת ישראל בדבר ההנחיות החדשות שמגבילות את כמות האנשים ברחבת הכותל, ומתוך אחריות לשלום הרוקדים ולביטחונם הוחלט על שינויים שיוודאו את חזרתם בשלום של הרוקדים הרבים שצפויים להגיע".