הפזילה של גדעון סער: זה היעד הבא של שר המשפטים?

חוסר ההצלחה בסקרים ומצבה הרעוע של הממשלה הביאו את שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה לחשוב על תפקיד חדש? דיווח: סער מעוניין לכבוש את העיר תל אביב

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/22 20:10 כב באייר התשפב

הפזילה של גדעון סער: זה היעד הבא של שר המשפטים?
סער, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר המשפטים גדעון סער עומד בראש מפלגת תקווה חדשה אך יתכן כי הוא מכוון לעבר תפקיד אחר לגמרי. על פי דיווח של איש התקשורת והמגיש יעקוב ברדוגו, סער נושא עיניים לעבר תפקיד בעיריית תל אביב. 

על פי הדיווח של ברדוגו, גדעון סער שמתגורר בתל אביב בודק אפשרות של התמודדות על ראשות העיר, הבדיקות נעשות באמצעות אנשיו. נציין כי הבחירות הבאות עתידות להתקיים ב-31 באוקטובר 2023 ומי שמכהן כעת כראש עיריית תל אביבי הוא ראש העיר הוותיק חולדאי. 

ברקע שביתת הרופאים: גדעון סער בצעד משמעותי נגד האלימות בבתי החולים

בשבוע שעבר הנחה שר המשפטים גדעון סער את אנשי משרדו לקדם שורה של צעדים לצורך הגנה על הצוותים הרפואיים. הצעד הראשון שהנחה סער הוא לקדם בדחיפות חקיקה להחמרת ענישה על תוקפי רופאים וצוותים רפואיים. כמו כן הנחה לבחון מספר צעדים נוספים בהם הרחבת סמכויות מאבטחים בבתי החולים - סמכויות עיכוב, דרישת הזדהות, הפעלת כוח סביר ועוד, זאת כדי להתמודד עם האירוע עד הגעת כוחות המשטרה, והוצאת צווי הרחקה מבתי החולים למבצעי עבירות אלימות נגד צוותים רפואיים. 

שר המשפטים פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בבקשה לבחון את מדיניות התביעה בעניין הגשת בקשות למעצר עד תום ההליכים בתיקי אלימות נגד צוותים רפואיים. בנוסף, בכוונת שר המשפטים לפנות לשר לביטחון פנים עמר בר-לב על מנת לבחון נוכחות קבועה של שוטרים בבתי החולים.