לא מבינים את תלוש השכר? הצעת החוק שתעשה לכם סדר

רבים מהישראלים לא מבינים את תלוש השכר שלהם ומאבדים מאות שקלים בשנה. הצעת חוק חדשה קוראת לפישוט התלוש: "הנגשת תלוש השכר היא בשורה גדולה לעובדים והעובדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/22 18:34 כא באייר התשפב

לא מבינים את תלוש השכר? הצעת החוק שתעשה לכם סדר
תלוש שכר. אתם מבינים?, צילום: shutterstock

סוף לסיבוך? אושרה בוועדת שרים לחקיקה הצעת החוק של חברת הכנסת גבי לסקי ממרצ לפישוט תלושי השכר כדי להפוך אותם לנגישים ומובנים יותר. הצעת החוק קובעת מבנה, נוסח ומראה אחידים יותר לתלוש השכר.

מבנה נגיש ופשוט יאפשר לכל עובד לרכוש את מיומנות קריאת התלוש

ישראלים רבים מתקשים לקרוא את תלוש השכר ולזהות טעויות ושגיאות שמשמעותן הכספית עשויה להיות משמעותית, לעיתים בסכומים שמגיעים למאות ואלפי שקלים בשנה. מבנה נגיש ופשוט יאפשר לכל עובד לרכוש את מיומנות קריאת התלוש פעם אחת, ולהשתמש בה לאורך כל שנותיו בשוק העבודה, על מנת להבין את תלוש השכר שהוא מקבל, ולזהות שגיאות וטעויות.

מסקר שערכה קרן ברל כצנלסון בחודש שעבר באמצעות מדגם בקרב מדגם מייצג של 504 ישראלים עלה כי רבע (25%) מבין כלל הישראלים לא יודעים לקרוא ולהבין את תלוש השכר שלהם. בקרב צעירים גיל 35, הנתונים אף חמורים יותר כאשר שליש (33%) מעידים שהם לא יודעים לקרוא ולהבין את תלוש השכר שלהם. עוד עלה מנתוני הסקר כי כמעט שני שליש (64%) מהנשאלים מצאו טעויות ונתונים לא נכונים בתלוש השכר שלהם.

"תלוש השכר הנוכחי מבלבל, בלתי קריא, וגורם לטעויות"

ח"כ גבי לסקי: "הנגשת תלוש השכר היא בשורה גדולה לעובדים והעובדות. מטרתה של הצעת החוק היא להעניק לעובד והעובדת את הכלים שיאפשרו לו לבדוק האם כל הזכויות שלו נשמרות על ידי המעסיק, ואם יש טעויות בגובה ההפרשות, ימי החופשה וכו'. ניתן יהיה לאתרן בקלות ניתן ולבקש מהמעסיק תיקונים.  מהלך זה נעשה בשיתוף פעולה עם משרדי הכלכלה והאוצר ביחד עם ההסתדרות, גורמי המעסיקים וקרן ברל כצנלסון, כשהעובדים הם לנגד עיניהם. אני מברכת את כל העוסקים במלאכה, עבודה רבה עוד לפנינו".

אביעד הומינר-רוזנבלום, מנהל מדיניות וחוקר בקרן ברל כצנלסון: "תלוש השכר הנוכחי מבלבל, בלתי קריא, וגורם לטעויות, אשר בגללן עובדים רבים, חלק גדול מהן מוחלשים, לא מקבלים את השכר והזכויות המגיעים להם. אני רוצה להודות לחברת הכנסת גבי לסקי שלקחה את הנושא באופן אישי, וגם לשאר השותפים בממשלה ומחוצה לה, שהחליטו לשלב ידיים בניסיון לשמור על זכויות העובדים בישראל, ולהפוך את תלוש השכר לנגיש, ידידותי ומובן יותר, אחת ולתמיד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן