בליכוד מתחייבים: החוק הראשון שממשלה בראשותנו תעביר יהיה "ממדים למדים"

סיעת הליכוד הצביעה פה אחד בעד התיקון לחוק שנותן 100% לחיילים, אך הציבה תנאי: "נביא את ההסתייגות של 100 אחוז למליאת הכנסת, תוספת שמשמעותה 50 מיליון שקלים, ואם הקואליציה תפיל את ההסתייגות - נתנגד לחוק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/22 20:06 יח באייר התשפב

בליכוד מתחייבים: החוק הראשון שממשלה בראשותנו תעביר יהיה "ממדים למדים"
בליכוד מתחייבים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חוק ממדים ללימודים צפוי לעלות להצבעה במליאת הכנסת ביום שני ויוצר מתח בין מפלגות האופוזיציה. במפלגות החרדיות איימו הבוקר כי אם הצעת החוק תעבור בתמיכת הליכוד, הם יפרקו את המשמעת בגוש הימין. הבוקר גברו הקולות בליכוד לתמוך בהצעה, אולם הערב (ה') סיעת הליכוד הציגה את עמדתה הרשמית שכפי הנראה לא תותיר סיכוי להצעת החוק עליה עמל שר הביטחון בני גנץ. 

סיעת הליכוד הצביעה פה אחד בעד התיקון לחוק שנותן 100% לחיילים. כל חברות וחברי סיעת הליכוד חתמו היום על הנוסח הבא: "אנו, חברות וחברי הכנסת של הליכוד החתומים מטה, מבקשים להביא לישיבת הסיעה את הצעת ההחלטה הבאה: אנו עומדים מאוחדים יחד עם חיילי צה״ל. באופן חריג קיימנו מו״מ עם הקואליציה והצענו לתמוך בחוק 'ממדים ללימודים' תמורת הגדלת המלגות ל-100% עבור לוחמים משוחררים. הלוחמים שלנו נותנים 100% ומגיע להם 100%".

"סיעת הליכוד תתנגד לכל הצעות החוק של הממשלה המסוכנת הזו"

"לצערנו", אמרו בליכוד, "הקואליציה סירבה להגדלת המלגות. אנו נביא את ההסתייגות של 100 אחוז למליאת הכנסת, תוספת שמשמעותה 50 מיליון שקלים, ואם הקואליציה תפיל את ההסתייגות - נתנגד לחוק. בנט נתן 50 מיליארד שקל למנסור עבאס ולקח 50 מיליון לשיפוץ הבית שלו ברעננה. אבל ללוחמים שלנו הוא מסרב בציניות לתת 100% מלגה שעלותה הכוללת לכל היותר היא 50 מיליון ש״ח. הספין המביש על גבם של חיילי צה״ל שנעשה על ידי ממשלה שנשענת על תומכי טרור לא יצליח. 

בליכוד התחייבו כי בממשלה הבאה בראשותם החוק יהיה הראשון אותו יעבירו: "סיעת הליכוד תתנגד לכל הצעות החוק של הממשלה המסוכנת הזו ונפעל במלא העוצמה להפיל את הממשלה הזו ולהקים בישראל ממשלה חזקה שתחזיר את הביטחון ואת הכבוד ללוחמים ולאנשי כוחות הביטחון שלנו. החוק הראשון שממשלה בראשות  הליכוד תעביר יהיה חוק של 100 אחוז, שיחול רטרואקטיבית גם על המשרתים היום".

חברי הכנסת נתניהו וגלנט מסבירים את החלטת הליכוד:

כחול לבן: "נמשיך לפעול כדי להשיג את הרוב הנדרש"

מכחול לבן נמסר בהמשך להחלטת הליכוד כי: "16,500 חיילים מחכים שהצעת החוק 'ממדים ללימודים' תעבור בכנסת  ביום שני הקרוב. נמשיך לפעול כדי להשיג את הרוב הנדרש למען לוחמי צה"ל. אנו קוראים לכל חברי הליכוד להתעשת ולא לפגוע בחיילי צה״ל שממתינים לקבלת המלגה".