תקיפת אנשי הצוות הרפואי בהדסה הר הצופים: 3 חשודים נוספים נעצרו

משטרת ישראל שלושה ערבים תושבי מזרח ירושלים בחשד למעורבותם באירוע תקיפת אנשי הצוות הרפואי בהדסה הר הצופים. ביום שישי נעצר חשוד ראשון, גם כן ערבי ממזרח ירושלים | הורוביץ: "האלימות היא נחלת יהודים וערבים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/05/22 22:49 כ באייר התשפב

תקיפת אנשי הצוות הרפואי בהדסה הר הצופים: 3 חשודים נוספים נעצרו
אחד העצורים, צילום: דוברות המשטרה

אירוע אלימות קשה התרחש בתחילת השבוע בבית החולים הדסה הר הצופים, כאשר בני משפחתו של מטופל ערבי שפונה לבית החולים במצב קריטי החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו. הערב (ש') עצרה משטרת ישראל שלושה חשודים נוספים תושבי מזרח ירושלים בחשד למעורבותם באירוע. ביום שישי נעצר החשוד הראשון, תושב מזרח ירושלים בן 48, ומעצרו הוארך עד ליום שני.

בעקבות אירוע האלימות והתקיפה של אנשי הצוות הרפואי בבית החולים החלה חקירה בתחנת שלם מחוז ירושלים שכללה בין היתר מגוון פעולות ומאמצים לאיתורם של החשודים. 

לאחר מעצר החשוד הראשון, היום התייצבו והסגירו עצמם לידי חוקרי המשטרה שלושה חשודים נוספים, תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייהם, ובתום חקירתם הם נכלאו ויובאו מחר בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא ובפרט כלפי צוותי רפואה הפועלים להצלת חיי אדם. נמשיך לפעול בנחישות רבה למול מקרי האלימות בחברה בכלל וכלפי עובדי ציבור בפרט עד למיצוי הדין עם אותם עבריינים המעורבים בכך".

הורוביץ: "האלימות היא נחלת יהודים וערבים"

שר הבריאות ניצן הורוביץ גינה השבוע את האלימות בהדסה הר הצופים: "בני משפחה של חולה שנפטר בהדסה הר הצופים, השתוללו, תקפו אנשי צוות והשחיתו רכוש. האלימות היא נגע מחריד ואנחנו נמגר אותה, גם על ידי תוספת מאבטחים וגם בכתבי אישום".

"ואגב, לכל מי שמנסה להתגזען - האלימות והביריונות במוסדות בריאות, בכל הארץ, היא נחלת יהודים וערבים", הוסיף הורוביץ והדגיש: "כולם יטופלו בחומרה".

בהודעת משרד הבריאות נכתב: "משרד הבריאות מביע זעזוע וקורא למערכות האכיפה לפעול ביד קשה אל מול כל מי שבוחר בדרך אלימה. אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות רפואי היא תופעה חמורה, ומשרד הבריאות יפעל בכל הדרכים האפשריות כדי להבטיח את שלום הצוות המטפל והמטופלים האחרים. משרד הבריאות נמצא בקשר עם הנהלת בית חולים הדסה הר הצופים והצוות המטפל בהתמודדות עם האירוע ותוצאותיו".