"כישלון ענק של מתן כהנא": המשטרה עצרה את ההגעה למירון

עקב פריצת מאות חרדים קיצונים לציון שבמירון ועקב סיכון לחיי אדם, הורה מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, לעצור את ההגעה להר | אבי מעוז האשים את השר כהנא: "המשך לכישלונות האקוטיים של ממשלת השמאל בה הוא חבר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/22 16:32 יח באייר התשפב

"כישלון ענק של מתן כהנא": המשטרה עצרה את ההגעה למירון
המשטרה במירון, צילום: David Cohen/Flash90

שנה לאחר האסון האזרחי הגדול ביותר מקום המדינה, בו נהרגו 45 בני אדם ונפצעו 145 נוספים בעקבות כשלי בטיחות חמורים - ערב ההדלקה המסורתי בציון רבי שמעון בר יוחאי אמש, עבר בשלום. "אנו ממשיכים לפעול כדי שההילולה תמשיך להתקיים כסדרה וכדי שכל החוגגים יחזרו הביתה בשלום", כתב הבוקר (ה') השר לשירותי דת מתן כהנא. אלא שהיום בסביבות השעה 15:00, הכאוס החל לשלוט במירון. 

קיצונים חרדים פרצו לציון רבי שמעון, שברו את המחיצות בין מתחם הגברים לנשים, זרקו את הגדרות בפרעות וסיכנו חיי אדם, נשים וטף. על פי עדויות מהמקום המתפרעים החלו משחיתים את מתחם הקבר. עקב פריצת המאות לציון ועקב סיכון לחיי אדם, הורה מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, לעצור את ההגעה למירון. 

ההתפרעויות במירון:

עד לשעות הצהריים עלו להר כ-55 אלף איש בסך הכול, ונכון לשעות הצהריים ממתינים עשרות אוטובוסים נוספים לעלות, אך לנוסעים אסור לרדת מהם. בעקבות האסון השנה שעבר, הוחלט כי במתחם קברו של רבי שמעון ישהו 170 בני אדם בלבד, אולם בעת ההתפרעויות שהו בו למעלה מ-400 מתפללים.

מהמשטרה נמסר: "השוטרים במקום חילצו את הנשים והילדים מחוץ לציון ופועלים למנוע את דוחק וסיכון חיי אדם. תנועת האוטובוסים להר הופסקה. הציבור מתבקש לא לנסות להגיע למקום".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, האשים היום את השר לשירותי דת במתרחש במירון. "הכאוס במירון זהו כישלון ענק של מתן כהנא, בהמשך לכישלונות האקוטיים של ממשלת השמאל בה הוא חבר. אני מחזק את ידי העולים למירון ומפציר בהם להמשיך לשמוח בשמחתה של תורה ולהקפיד מאוד על ''ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'' על אף הקושי הגדול שנוצר".