הממשלה מתפרקת לאחר שעודכן בתקשורת על הפרישה: בנט זימן את חברי ימינה לישיבת חירום

ברקע הפרישה המפתיעה של חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ הכריז בנט על ישיבת חירום של סיעת ימינה הערב | ניצן הורוביץ הגיע לביתה של זועבי אך היא לא בבית | איימן עודה: "לא נהיה שותפים סוג ב׳"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 19/05/22 15:24 יח באייר התשפב

לאחר שעודכן בתקשורת על הפרישה: בנט זימן את חברי ימינה לישיבת חירום
חברי ימינה במליאת הכנסת בטרם היציאה לפגרה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות ההודעה הדרמטית של חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ על פרישתה מהקואליציה. "נכנסתי לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות כלפי החברה הערבית שאני מייצגת, אבל איני יכולה עוד", כתבה זועבי והעמידה את ראש הממשלה נפתלי בנט בבעיה גדולה.

בנט הכריז על ישיבת חירום של סיעת ימינה בתל- אביב הערב, ככל הנראה חברת הכנסת עידית סילמן שפרשה מהסיעה לפני כחודש לא תוזמן. גם שר הבריאות ניצן הורביץ יו"ר סיעת מרצ, ממנה פרשה זועבי נסע מהר לביתה של זועבי שבנצרת כדי לנסות לשכנע אותה לחזור בה. אך למרות זאת, היא לא עונה לו.

זועבי: "לא נהיה שותפים סוג ב׳"

מי שיכול להציל את הקואליציה כרגע ולתת לה את הרוב לו היא כל-כך זקוקה הוא יו״ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, שכתב על פרישת זועבי: "אין קיום לקואליציה שתוקפת לוויות, נותנת לכהניסטים לצעוד בירושלים המזרחית, מעמיקה את הכיבוש ומתעמרת בערבים בנגב. רוב הציבור רוצה שותפות אבל בשביל שזה יקרה הרוב השפוי חייב להיפרד מהימין הקיצוני ולבנות עם החברה שלנו שותפות אמיתית שמבוססת על שלום ושוויון. לא נהיה שותפים סוג ב׳".

"ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה"

זועבי שלחה מכתב לראשי הקואליציה בו הסבירה את ההחלטה: "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. שוב ושוב ראשי הקואליציה העדיפו לנקוט בעמדות ניציות, נוקשות וימניות בסוגיות יסוד חשובות מאין כמותן לכלל החברה הערבית; אל אקצא והר הבית, שייח' ג'ראח, מפעל ההתנחלויות והכיבוש, הרס הבתים והפקעת הקרקעות בישובים הערבים בנגב, וכמובן חוק האזרחות. בנוסף, נתקלתי באטימות מוחלטת".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן