בעיצומה של השביתה: תושב באר שבע איים על איש צוות ונעצר

היום שובתים הצוותים הרפואיים בעקבות האלימות נגדם בבתי החולים, ובעיצומה של השביתה מותקף עוד רופא: בבית החולים סורוקה נעצר תושב באר שבע בן 50 כשהוא מאיים על איש צוות רפואי

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/22 11:07 יח באייר התשפב

בעיצומה של השביתה: תושב באר שבע איים על איש צוות ונעצר
בית החולים סורוקה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בעיצומה של השביתה בבתי החולים, עוד תקיפה: בעקבות התקיפה הקשה בהדסה הר הצופים בתחילת השבוע, הודיעה ההסתדרות הרפואית כי היום (ה') תתקיים שביתה כללית בכל בתי החולים ובכל מרפאות הקהילה. היום (ה'), במהלך השביתה, עוד איש צוות הותקף בבית החולים.

במשטרת ישראל התקבל דיווח כי איש צוות רפואי אויים בידי מטופל במחלקה כירורגית בבית החולים סורוקה. שוטרים הגיעו למקום ועכבו לחקירה חשוד, תושב באר שבע כבן 50. ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה כל אירוע אלימות ואיום על צוות רפואי ותפעל למיצוי הדין כנגד החשודים".

"השביתה המתכוננת היא רק איתות אזהרה"

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר בפתח ישיבת מזכירות הארגון שהתכנסה: "הודענו זה מכבר שלא נקבל עוד אירועי אלימות במערכת הבריאות, שכבר הפכו לצערנו למגפה של ממש. אסור שחייהם של הרופאים והרופאות יהיו להפקר, והשביתה המתכוננת היא רק איתות אזהרה. ככל שממשלת ישראל לא תאמץ באופן מיידי את הצעדים הנדרשים להגברת הביטחון האישי של הצוותים הרפואיים, לא נהסס להחמיר את הצעדים".