שדרוג לכוחות ההצלה: אמבולנסים וכבאיות מתקדמות נרכשו במיליונים מארצות הברית

משלחת הרכש של משרד הביטחון בארצות הברית רכשה 10 כבאיות, למעלה מ-100 אמבולנסים חדשים לצה"ל ועוד 19 כבאיות מתקדמות לחיל האוויר שיגדילו את יכולות הסיוע במקרי חירום. שווי שתי העסקאות עומד על 120 מיליון שקל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/22 16:05 יז באייר התשפב

שדרוג לכוחות ההצלה: אמבולנסים וכבאיות מתקדמות נרכשו במיליונים מארצות הברית
אחת הכבאיות המתקדמות שיגיעו לחיל האוויר, צילום: משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב

שדרוג למערך הכיבוי וההצלה של צה"ל: משלחת הרכש של משרד הביטחון בניו יורק, בשיתוף עם צה"ל, הודיעה היום (ד') על השלמת עסקה לרכש 125 אמבולנסים חדשים מסוג מרצדס ספרינטר. האמבולנסים הצבאיים נרכשו באמצעות החטיבה לרכש יבשה במשלחת הרכש ויורכבו בארצות הבריחת בעסקה צבאית מכספי הסיוע האמריקני.

כלל רכבי ההצלה יהיו בעלי הנעה כפולה (4X4) ובעלי יכולת נסיעה, הן בתנאי שטח קשים והן בנסיעה על כבישים, באופן שיגדיל את האמבולנסים הזמינים בצה"ל לתרחישי חירום. באמבולנסים יתאפשר טיפול בו זמנית בשלושה פצועים בשכיבה, על מנת לתת מענה לאירוע רב נפגעים. 

אמבולנס שיגיע לישראל. 4X4 עם מקום טיפול ל-3 מטופלים

אמבולנס שיגיע לישראל. 4X4 עם מקום טיפול ל-3 מטופלים צילום: משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב

בימים אלה הושלם יצור אב-טיפוס בארצות הברית ועם השלמת הניסויים בו, ייחל ייצור סדרתי של האמבולנסים, שצפויים להגיע לישראל בתחילת שנת 2023.

במקביל השלימה משלחת משרד הביטחון רכש של 19 כבאיות מתקדמות עבור חיל האוויר. תשע כבאיות כבר הובאו לישראל ועשר נוספות יגיעו לארץ בשבועות הקרובים ויוצבו בבסיסי חיל האוויר. היקף שתי העסקאות נאמד ביותר מ-120 מיליון שקלים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן