השיחה הנוקבת של משפחת לוחם הימ"מ עם בנט: "רק מילים. אפס מעשים"

ראש הממשלה הגיע לביקור ניחומים בביתו של לוחם הימ"מ שנהרג ביום שישי בג'נין. בכניסה לישוב הפגינו נגדו, ובבית הלוחם בקידה שמע בנט דברים קשים מבנו של נעם: "אני מאשים אותך כמו שאני מאשים את המחבל" | בנט: "תפקידי לשמוע ולהקשיב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/22 11:23 יז באייר התשפב

השיחה הנוקבת של משפחת לוחם הימ"מ עם בנט: "רק מילים. אפס מעשים"
בני משפחתו של נעם רז ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הבוקר (ד'), לניחום אבלים בבית משפחתו של לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל, שנהרג ביום שישי בסיומה של פעילות מבצעית בג'נין. בנט הקדים את ביקורו והגיע לישוב קידה שבבנימין כבר בשעה 08:00, אולם לא הצליח להימנע ממפגש עם המתנגדים לדרכו וספג קריאות כמו "פחדן" ו"נוכל". 

בבית משפחת רז לא היה פשוט יותר עבור בנט, לו זה ביקור ניחומים ראשון מאז החל גל הטרור האסלאמי בו נרצחו 19 בני אדם. בני משפחתו של רז פנתה אל בנט בדברי תוכחה. "אתה יכול לעשות בשנייה הכול", אמרו בני המשפחה. "תזכור למה שלחו אותך. תזכור מי אנחנו ולמה אתה פה, למה אתה בכיסא הזה". 

בסיום ביקורו, כתב ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו: "משפחתו של לוחם הימ״מ רנ״ג נעם רז ז״ל היא משפחה חלוצית שחיה חיי מסירות וציונות בישוב קידה. הם איבדו את נעם שהיה דמות נדירה עם ענווה ועוז. באתי להיות איתם. זכותם המלאה של בני משפחתו של גיבור ישראל להשמיע בפניי כל דבר אשר על לבם, ותפקידי לשמוע ולהקשיב. יהי זכרו של נעם רז ז״ל ברוך ונצור בלבנו לעד".

אביו ואמו של נעם ז"ל

אביו ואמו של נעם ז"ל צילום: דוברות המשטרה

השיחה הקשה בבית משפחת רז

רעייתו של רז, אפרת, אמרה: "יש לך עוד זמן לשנות. כל יום שאתה בכיסא הזה אתה יכול לשנות. כשאתה לא נאמן למהות שלשמה נבחרת אתה לא תהייה כאן"

אמו של לוחם הימ"מ אמרה: "ככל שנהייה יותר חזקים ועם אמונה חזקה הם יפחדו מאיתנו".

אפרת: אתה בכסא של מלך. תהייה נאמן לאמת".

בנו הבכור של רז, בארי, השתתף גם הוא בשיחה: "תעריך את הכבוד שהמשפחה שלי נותנת לך. זה מקור הכוח שלך. לא תדע את זה - לא יהיה לך כוח. עם ישראל צמא לזה. הכי פשוט שיש. תהיה נאמן לאמת ותסתכל לעצמך בעיניים".

הבן איתם: "אתה בן אדם רק של מילים. אפס מעשים. אתה והממשלה הורסים כל מה שהלוחמים בשטח עושים. זה ביזיון". 

בארי: "לא יודע איך אתה מסתכל על עצמך במראה. אני מאשים אותך כמו שאני מאשים את המחבל. הרסת את ההזדמנות שלך. רוצים לראות מישהו שאנחנו מאמינים בו. לא מגיע לך להיות בבית שאבא שלי חי בו. מקווה שאתה מקשיב ולא רק מהנהן".

אפרת הוסיפה: "כוונתך רצויה אך מעשיך אינם רצויים. תזכר מי אתה, מה אתה, למה אתה. 'הרם קרן ישראל עמך'". 

אחותו של נעם: "אני מכבדת אותך. אבל אני לא מרגישה את זה כלפיך. האמת לא חשבתי שתבוא".

המחאה נגד בנט בעת כניסתו לבית המשפחה:


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן