פרסום ראשון קרע בימינה: כלפון סירב להגיע לפגישה עם בנט | פיצוץ מול יו"ר הקואליציה

חבר הכנסת המודח הגיב לטענות של בועז טופורובסקי לפיהן הוא נעדר מהצבעות באופן קבוע ואומר, "בשונה מלא מעט ח"כים, מעולם לא הפלתי חוק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/05/22 22:23 טז באייר התשפב

קרע בימינה: כלפון סירב להגיע לפגישה עם בנט | פיצוץ מול יו"ר הקואליציה
יום טוב כלפון, צילום: Revkin Fenton/Flash90

בסוף השבוע שעבר הודיע מתן כהנא על התפטרותו מתפקידו כשר לשירותי דת, מהלך שהוביל לפיטורי חבר הכנסת יום טוב כלפון שנאלץ לוותר על מקומו כחבר כנסת נורבגי. כלפון, שנולד בצרפת ועלה ארצה לפני גיוסו לצה"ל, תחזק מטה צרפתי פעיל במפלגה. יום טוב כלפון הוזמן על ידי בנט לפגישה שהתקיימה עם נציגי יהדות צרפת אבל בחר שלא להגיע.

בראיון שהעניק לפרשן הסרוג עמית סגל סיפר כלפון: "הייתי בהלם כשבנט אמר לי שמדיח אותי. הוא אמר לי שתיק המודיעין עליי ריק". כלפון הוסיף וטען: "לא ערקתי ולא התכוונתי לערוק". אולם, יו"ר הקואליציה חבר הכנסת בועז טופורובסקי מיש עתיד, התייחס היום (ג') בראיון לערוץ הכנסת על הנושא. "ביום רביעי שעבר היו מספר חוקים שכל הזמן בדקתי איפה הוא נמצא ולפעמים הוא גם לא הגיע להצביע - הוא לא היה עונה לי לטלפון אפילו". 

לחבר הכנסת המודח היו השגות על הראיון של טופורובסקי, ובציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו תקף אותו בחריפות. "העובדות הן כאלו: במהלך כהונתי דיברתי בטל עם בועז טופורובסקי עשרות פעמים, פעם אחת לא עניתי. מתוך עשרות הצבעות ביום ד' נעדרתי מ-3. 2 בשל אירוע מקביל, 1 מטעמים אידיאולוגיים. הכל בתיאום עם הסיעה כאשר ממילא היה רוב בלעדי. בשונה מלא מעט ח"כים, מעולם לא הפלתי חוק. מדוע להעליל עלילות שווא?"