בנט סילק את סילמן מישיבת הסיעה: "אני מבקש שתצאי"

עידית סילמן הגיעה לישיבת הסיעה אשר במהלכה ערכו הצבעה על מינויו המחודש של מתן כהנא לתפקיד שר. סילמן לא התחייבה שתתמוך ובנט בתגובה הוציא אותה החוצה והמשיך את הישיבה בלעדיה | הבלגן בימינה נמשך

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/05/22 15:59 טו באייר התשפב

בנט סילק את סילמן מישיבת הסיעה: "אני מבקש שתצאי"
בנט הוציא את סילמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט הוציא את חברת הכנסת עידית סילמן מישיבת סיעת ימינה שנערכה היום (ב') במשכן הכנסת. סילמן סירבה להתחייב שתתמוך במינויו של כהנא לתפקיד שר, ובנט הוציא אותה, כך פרסם עמית סגל. כהנא התפטר מתפקידו כשר לשירות דת במטרה לחזור לכנסת על חשבונו של יום טוב כלפון. 

בנט: אני רוצה עכשיו לדעת איך כל אחד מכם יצביע על מינוי כהנא לשר הדתות

מגיע תורה של סילמן לדבר: נדבר על זה.

בנט משיב: אני לא מבין, במה מתבטאת המשמעת הסיעתית שלך?

סילמן: אני חברה בימינה.

בנט: אז את מפרה משמעת.

סילמן: לא אמרתי, אמרתי שנדבר על זה.

בנט: אז אני מבקש שתצאי. 

סילמן יצאה. 

הבלגן בימינה

כזכור, סמוך לכניסת השבת הודיע כהנא לבנט, על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת בכדי לשוב ולכהן כחבר כנסת ולסייע, כך לטענתו, בחיזוק הקואליציה. ההתפטרות תכנס לתוקף מיידית וכהנא שב אתמול לתפקד כחבר כנסת מן המניין. יום טוב כלפון שנכנס לכנסת בחסות החוק הנורבגי נאלץ לעזוב את תפקידו.

התפטרותו של כהנא היא השלישית במספר בימים האחרונים שמתחרשת בסביבתה של רשימת ימינה, כאשר מוקדם יותר ביום שישי, שמרית מאיר, היועצת המדינית של ראש הממשלה סיימה גם היא את תפקידה. יממה קודם לכן, דובר המפלגה עובד פרל הודיע על סיום תפקידו.

(ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הממשלה, אתמול)

 

 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן