יאיר מימון שחיסל המחבל בתקוע הגיע לכנסת: "העם צמא לניצחון"

יאיר מימון שחיסל בפתח ביתו בתקוע מחבל, השתתף היום בהשקת שדולת "הניצחון הישראלי". מימון תיאר את אירוע החיסול, וסיפר על התחושות בבוקר למחרת: "צילמנו את עצמנו וכתבנו 'מחכים למחבל הבא', בעיניי זה ניצחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/22 10:54 טו באייר התשפב

יאיר מימון שחיסל המחבל בתקוע הגיע לכנסת: "העם צמא לניצחון"
צילום: מיכאל כץ

יאיר מימון שחיסל את המחבל בתקוע לפני כשבוע, הגיע הבוקר (ב') לכנסת להשקת שדולת "הניצחון הישראלי". לפני שתיאר את שאירוע בשבוע שעבר, אמר מימון: "צריכים לספר לעם סיפור של ניצחון. העם צמא לניצחון. הפלשתינים מספרים לעצמם שעוד פיגוע אחד ונעלם מכאן, לא בא לדבר על עצמי, אבל זה קרה לי אז אני אספר את הסיפור". 

"בעיני התמונה שפרסמתי למחרת עם אשתי זה ניצחון" 

כך סיפר מימון: "יום ראשון שעבר אני ואשתי יושבים במרפסת וקולטים מחבל שמטפס על הגדר בתקוע, קראתי לו והוא המשיך לטפס והבנתי שאנחנו באירוע חבלני דרכתי את הנשק יצאתי מהבית ושם חיסלתי אותו, זו בעיניי הצלחה ואני מקטלג אותה כהצלחה".

"עשר שעות לאחר מכן אני ואשתי קמים מהמיטה שותים קפה ובהומור שחור צילמנו את עצמנו וכתבנו 'מחכים למחבל הבא' עם קריצה, בעיניי זה ניצחון, אחרי ההצלחה הגיע ניצחון. מה שזה עשה מה שקרה לאחר התמונה והדהים אותנו זה השמחה העצומה ואהבה שקיבלנו באופן ללא פרופורציה, זה הביא לנקודה שהעם צמא לניצחון זה לקח אותי למלחמת העולם השנייה שהרוסים ספגו מכות איומות וידעו לייצר ניצחון. 


 
"כוחות הביטחון עושים הצלחות נפלאות אבל אנחנו צריכים לספר לעם סיפור של ניצחון, שאלתי את עצמי לאחר מכן אם אותו בחור בוחר לבוא ורוצח אותי מה המוטיבציה שלו? הרי אם ישיטו יד הם ישפרו את החיים שלהם. הפלשתינים מספרים לעצמם סיפור שעוד פיגוע אחד והניצחון שלהם מעבר לפינה הם רואים אותנו כזמניים כמו האנגלים והעות'מאנים והצלבנים, הם אומרים אנחנו נחכה 2000 שנה הם לא יהיו פה. אני לא אסטרטג וביטחוניסט אבל אני כן יודע שהדרך שאנו יכולים להוריד אותם מהסיפור המדומיין היא לומר שאנחנו לא מתביישים מהניצחון ואנחנו מושיטים יד למי שרוצה לעשות שלום אבל מצד שני נכה את מי שירצה להכות אותנו".