רב היישוב תקוע במסר לתושבים אחרי הפיגוע: "זו גבורה לבקש עזרה כשצריך"

ביממה שלאחר חדירת המחבלים ליישוב שבנס לא הסתיימה באופן טראגי, הרב אבי בלידשטיין הודה לחבר היישוב שניטרל את המפגע והדגיש את הלקחים מהלילה שאחרי - להודות לה', להיעזר בצוותי החוסן היישוביים ולחזור לשגרה: "נחבק אותה הבוקר בשתי ידינו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/05/22 10:48 ח באייר התשפב

רב היישוב תקוע במסר לתושבים אחרי הפיגוע: "זו גבורה לבקש עזרה כשצריך"
היישוב תקוע, צילום: Gershon Elinson/Flash90

אסון גדול נמנע אמש (א') בנס ביישוב תקוע שבגוש עציון, כאשר ארבעה מחבלים עברו את הגדר המקיפה את היישוב וניסו להגיע לאחד הבתים. חבר כיתת כוננות זיהה אותם, ירה לעברם והצליח לחסל אחד מהם. שאר חברי החוליה נמלטו אל מחוץ ליישוב. התושבים הונחו להסתגר בבתיהם ולאחר דקות מורטות עצבים הורשו לצאת. 

הבוקר (ב') מפרסם רב היישוב, הרב אבי בלידשטיין מכתב מיוחד ורגיש, בו הוא פונה לחברי הקהילה, משתף בתחושות ובמחשבות ומסביר מה לדעתו צריכות להיות הפעולות לאחר הפיגוע. 

"עברנו יחד אירוע מטלטל. מחבל חדר ליישוב, על מנת לפגוע בנו. כמה שברירי הקיום שלנו. מצד שני, הראשון שאיתו הוא נפגש היה חמוש, דרוך, חתר למגע והצליח להרוג אותו על סף ביתו. המשפחה הראשונה איתה הוא נפגש פעלה ברגע האמת בנחישות ובדייקנות. אלה כנראה הצילו את כולנו. וגם היישוב כולו פעל כראוי – כיתת הכוננות וצוות צח"י וכל האנשים שנשמעו להוראות גם כשזה היה מורט עצבים, תקועים ברכב או במכולת או בבית זר, ועוד ועוד".

"נשתדל אנחנו להמשיך לפעול בדייקנות, בנחישות, ונתפלל שימשיך ה' להפליא חסדו, כאשר עשה עימנו באירוע הזה", אמר הרב בלידשטיין שמכהן בתפקידו בשש השנים האחרונות ושיתף שלוש מחשבות שליוו אותו בשעות הבוקר. 

מכתבו של הרב אבי בלידשטיין לחברי תקוע

מכתבו של הרב אבי בלידשטיין לחברי תקוע צילום: פייסבוק

הדבר הראשון לפי רבה של תקוע הוא הודיה לה': "בוודאי עוד נודה כולנו לה', ולכל שליחיו הנאמנים, הודיה גדולה וראויה. אך כבר עכשיו, כבר בבוקר זה, אני מציע למצוא את ההזדמנות להודות 'בקטנה' - בלחישה, בתפילה, במעשה טוב קטן, עוד חיוך ועוד נשיקה".

"לשים לב היטב לילדים, לאנשים שסביבנו, וכן, גם לעצמנו. מי צריך עזרה? זו גבורה לבקש עזרה כשצריך", אמר הרב בלידשטיין וחשף כי, "אני עצמי, לא מזמן, אחרי תרגיל צח"י, הרגשתי שאני זקוק לעזרה. פניתי למרכז חוסן וקיבלתי טיפול - זה בחינם. אתם מוזמנים לפנות אליהם בטלפון: 02-993-9378".

המחשבה האחרונה ששיתף הרב היא החזרה לשגרה: "כמה נפלא הוא היום השגרתי הזה שקיבלנו במתנה. ובכלל - השגרה כל כך מבורכת, כל כך בריאה, כל כך מרפאת. נחבק אותה הבוקר בשתי ידינו. בוקר טוב ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן