בגלל הרפורמים: הרב עמיחי אליהו פורש מקואליציית הארגונים הדתיים לבריאות הנפש

לאחר שנודע לו כי התנועה הרפורמית היא חלק מקואליציית הארגונים הדתיים לבריאות הנפש, הרב עמיחי אליהו פורש ומסביר: "אני מתקשה להבין כיצד אפשר לראות בהם תנועה דתית, ואם כבר אז למה לא לשלב גם בקואליציה הזו נוצרים, או מוסלמים?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/22 16:06 יד באייר התשפב

בגלל הרפורמים: הרב עמיחי אליהו פורש מקואליציית הארגונים הדתיים לבריאות הנפש
הרב עמיחי אליהו, צילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

בריאות הנפש היא אחד הנושאים הרגישים ביותר, ובשנים האחרונות המון ארגונים לוקחים חלק בקידום פתרונות לסוגיה החשובה וקידום המודעות בנושא. לפני כחודש התקיים המפגש הראשון של קואליציית הארגונים הדתיים לבריאות הנפש בה לוקחים חלק ארגונים רבים.

לצערי הבוקר פרשתי מהקואליציה

אלא שלאחר ההקמה החגיגית, הרב עמיחי אליהו מודיע היום (א') כי הוא פורש מהקואליציה. הוא כתב בפייסבוק "אֵינֶנִּי יכול להיות חלק", והסביר: "שמחתי להיות חלק מקואליציית ארגונים דתיים שלקחו לעצמם משימה לפעול בתחום - בכנסת ובמרחב הציבורי. סיבה נוספת, משום שאני מאמין שהתמיכה החברתית בקהילה יכולה למנוע תופעות דומות, יכולת לתת להן מענה טוב ולשמש מרכז לבריאות נפש אמיתית".

"אלא שלצערי הבוקר פרשתי מהקואליציה - נודע לי בפרסום של ארגון בית הלל, שהתנועה הרפורמית, אותה תנועה שרודפת את אנשי התורה, שמתעללת ברבנים בבתי משפט, שמסייעת למחבלים ולאויבי ישראל, רודפת את חיילי צה"ל בעזרת עמותות שונות. בקיצור שדורסת כל מה שקדוש ויקר לעם ישראל- היא חלק מהקואליציה".

הכינוס הראשון של הקואליצייה

הכינוס הראשון של הקואליצייה צילום: ללא

הרב עמיחי אליהו הוא יו"ר ארגון רבני קהילות, והוא הסביר כי אינו רואה ברפורמים דתיים: "אני מתקשה להבין כיצד אפשר לראות בהם תנועה דתית, ואם כבר אז למה לא לשלב גם בקואליציה הזו נוצרים, או מוסלמים?", הסברי וסיים: "בכל מקרה כרגע לצערי אנחנו לא יכולים להיות חלק מהקואליציה הזו בתקווה שהדברים ישתנו".