קורונה: מקדם ההדבקה עלה מעל ל-1

הנגיף עדיין כאן, ואחרי הורדת המסיכות עלייה בנתוני ההדבקה. בעוד כשבוע תבוטל החובה להיבדק בחזרה לארץ, הורוביץ: "נשמור על כשירות מערך הבדיקות בנתב"ג ובכל הארץ, ונוכל להפעיל אותו מחדש במהירות ככל שיידרש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/22 13:07 יב באייר התשפב

קורונה: מקדם ההדבקה עלה מעל ל-1
הקורונה עדיין כאן, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

אחרי יותר משנתיים של קורונה, התחושה באוויר אחרי ביטול עטיית חובת המסיכות היא כי הנגיף מאחורינו. אלא שהיום (שישי) מתברר כי מקדם ההדבקה עלה מעל ל-1, מה שמורה על התפשטות המגיפה.

לצד ביטול החובה על עטיית מסיכה, הודיע שר הבריאות הורוביץ כי ב-20 במאי, בעוד שבוע, החובה לביצוע בדיקה בכניסה לארץ תתבטל. "בדיקות הקורונה לכל הנכנסים לישראל, יופסקו ב-20 במאי. זה המשך המדיניות שלנו לאורך כל הדרך - נותנים את כל הכלים לשמור על הבריאות, אבל איפה שלא חייבים ואין צורך, לא משאירים הגבלות על הציבור".

לצד ההקלה הוא הדגיש כי "נשמור על כשירות מערך הבדיקות בנתב"ג ובכל הארץ, ונוכל להפעיל אותו מחדש במהירות ככל שיידרש".

וריאנט חדש בארץ

כזכור, עם סיומו של חג הפסח לפני כשבוע וחצי בוטלה החובה לעטיית מסכות בחללים סגורים, למעט מקומות ספציפיים. לפני כשבועיים דווח על שלושה מקרים של וריאנט ה-BA4 התגלו בשבוע האחרון בנתב"ג במסגרת בדיקות שנערכות לחוזרים מחו"ל, כך הודיע משרד הבריאות. זו הייתה הפעם הראשונה בה הווריאנט, שהופיע לראשונה בדרום אפריקה וגורם לעלייה בתחלואה שם, מתגלה בישראל.

נכון לעדכון האחרון, אין מידע נוסף לגבי הווריאנט, עד כמה הוא מדבק ומהי מידת חומרת המחלה לה הוא גורם, אולם במשרד הבריאות ממשיכים לעקוב אחריו במטרה לאסוף פרטים נוספים. שלושת המקרים התגלו כאמור בקרב חוזרים מחו"ל - אחד מסינגפור, אחד מאיטליה ואחד מדרום אפריקה.