שטראוס לא לבד: חשד לזיהום בקו ייצור אבקת חלב של תנובה

במסגרת החקירה של הזיהום במפעל שטראוס עלה חשד לזיהום בקו הייצור של אבקת חלב של תנובה. החשד נמצא בבדיקה של משרד הבריאות | תנובה: "מדובר במוצר שהינו חומר גלם לתעשייה. בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב יצאו עד כה תקינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/22 19:05 יא באייר התשפב

שטראוס לא לבד: חשד לזיהום בקו ייצור אבקת חלב של תנובה
מפעל תנובה ברחובות, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

במסגרת החקירה של הזיהום במפעל שטראוס שנערכה על ידי משרד הבריאות עלה חשד לזיהום בקו הייצור של אבקת חלב של תנובה, כך הודיעו הערב (ה') במשרד הבריאות.

"חשוב להבהיר שמדובר במוצר שאינו משווק לאנשים אלא למפעלים שממשיכים בעיבוד של המוצר, לרוב תוך חימום שלו, שמונע התרבות חיידקים במידה והם קיימים במוצר", נכתב בהודעת משרד הבריאות. "בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינים וללא זיהום. משרד הבריאות ממשיך בבדיקות לחקירת החשד". 

מחברת תנובה נמסר בתגובה: "בבדיקה של משרד הבריאות נמצא חשד לזיהום באחד מקווי הייצור של אבקת החלב. חשוב להבהיר שמדובר במוצר שאינו משווק לצרכנים ושהינו חומר גלם לתעשייה ולמפעלים שמייצרים בתהליכי הייצור לרוב תוך חימום ופיסטור שמונע התרבות חיידקים אם הם קיימים במוצר. בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינים וללא זיהום. אנו פועלים בתיאום מלא עם משרד הבריאות ובהתאם להנחיותיו".

שטראוס מעריכה: פגיעה משמעותית ברווח הנקי של החברה - עד 230 מיליון שקל בשנת 2022

שלושה שבועות אחרי התפוצצות פרשת הסלמונלה במוצריה, הריקול הגדול, סגירת המפעל והתליית אישור הייצור הנאות לתקופה של שלושה חודשים, בשטראוס פרסמו מוקדם יותר היום את אומדן החברה להשפעות על התוצאות הכספיות ברבעון הראשון של שנת 2022 ולכל השנה.

בשל אירוע הריקול, הדוחות הכספיים של הרבעון הראשון אשר צפויים להתפרסם ב-25 במאי, צפויים להציג פגיעה ברווח הנקי של החברה בהיקף של 115 עד 125 מיליון שקל. הערכה זו מבוססת על מספר משתנים, החל מקיטון במכירות בגין זיכויים ללקוחות החברה, עלויות איסוף המוצרים מהרשתות והחנויות, השמדת מלאים ועד עלויות פיצוי לפי קביעת החברה לצרכנים.

בשטראוס מוסיפים הערכה לכל 2022 כי בשל אירוע הריקול והשבתת המפעל צפויה פגיעה משמעותית ברווח הנקי של החברה של 170 עד 230 מיליון שקל. האומדנים לשנת 2022 כוללים הערכות לעלות השבת המפעל לכושר יצור מלא, אובדן רווחים בהתאם לתחזיות בדבר מועד סיום השבתת המפעל וחזרה לייצור ומכירות המבוססות על תרחישים אפשריים שונים, עלויות נלוות נוספות וכן בהתחשב בהערכת החברה בדבר קיומו של כיסוי ביטוחי לחלק מהנזקים שנגרמו לחברה.