אחרי חילוץ האחיות: יפונה שדה המוקשים בערבה

לפני כחודש נתקעו צמד אחיות בשדה מוקשים במהלך טיול משפחתי למשך שעות רבות עד שחילצו אותם, היום הודיע משרד הביטחון כי הוא יפנה את את השדה "מדובר במסלול טיול פופולארי"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 12/05/22 09:47 יא באייר התשפב

אחרי חילוץ האחיות: יפונה שדה המוקשים בערבה
שדה מוקשים, צילום: פלאש 90

לפני פחות מחודש נתקעו שתי אחיות, בנות 6 ו-13 בשדה מוקשים באזור נחל תמר בערבה במהלך טיול משפחתי. למקום הוזעקו שוטרים, מתנדבי משטרת ישראל מיחידת החילוץ ערבה, גורמי צבא והצלה. הבנות המתינו כארבע שעות עד שחולצו מהמקום בעזרת סנדלים מיוחדים שמפזרים את משקל הגוף כך שלא יפעיל את המוקש. היום (ה') פורסם כי האזור יפונה ממוקשים תוך מספר שבועות, במטרה למנוע הישנות של המקרה. 

שדה המוקשים בנחל תמר משתרע על כ-76 דונמים. פינויו יבוצע באמצעות הרשות לפינוי מוקשים ונפלים באגף 'אמון' (מבצעים, לוגיסטיקה ונכסים) והוא צפוי להימשך מספר שבועות. פינוי שדה המוקשים תוכנן מראש כחלק מתוכנית העבודה הרב שנתית של משרד הביטחון. במהלך השנה הקרובה צפויה הרשות לפינוי מוקשים לפנות עוד אלפי דונמים של שדות מוקשים ושטחי נפלים באתרים שונים בארץ, מנחל עידן שבערבה עד לצפון רמת הגולן. עד היום שוחררו כ-29 אלף דונמים ברחבי הארץ, לטובת הרחבת ישובים, מיזמי תיירות, תעשיה וחקלאות.

כזכור, במרץ 2011 אישרה מליאת הכנסת בקריאה שלישית את חוק פינוי המוקשים, שמסדיר את פינוי שדות המוקשים בישראל באמצעות הקמת רשות הלאומית לפינוי מוקשים. האחרונה פועלת תחת משרד הביטחון, לשם ניקיון חולות ושטחי מדינת ישראל מפני עשרות אלפי המוקשים שעדיין טמונים בה, מדן ועד אילת.