האקדמיה ללשון העברית החליטה למנות את מאיר שטרית ליו"ר המועצה הציבורית

חבר הכנסת והשר לשעבר מאיר שטרית, מונה לתפקיד הנחשב ויוביל מספר מהלכים משמעותיים בתקופה הקרובה. "אני מתכוון לממש את החלטת הממשלות בעשור האחרון – להקים את מנווה האקדמיה ללשון בקריית הלאום בירושלים", אמר שטרית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/05/22 09:20 ט באייר התשפב

האקדמיה ללשון העברית החליטה למנות את  מאיר שטרית ליו"ר המועצה הציבורית
מאיר שטרית, ימונה לתפקיד בכיר באקדמיה ללשון עברית, צילום: פלאש 90

האקדמיה ללשון עברית הודיעה היום (ג') כי מאיר שטרית, אחד האנשים הבולטים בפוליטיקה הישראלית עד לעשור הנוכחי, מונה לעמוד בראש המועצה הציבורית של האקדמיה ללשון העברית ולראש מנהלת המנווה. שטרית היה פעיל בחיים הציבוריים והפוליטיים מעל ארבעים שנים וכיהן בתפקידים בכירים בממשלה, ובהם שר האוצר ושר המשפטים. היום הוא עומד בראש התוכנית למדיניות ציבורית לתלמידי תואר שני במרכז האקדמי רופין.

מינויו של שטרית בא על רקע מאמציה של האקדמיה לקדם בסיוע הממשלה את הקמת ביתה החדש בקריית הלאום בירושלים. באקדמיה טוענים כי מאמצים אלו לא זכו עד היום לאוזן קשבת בממשלה ולא הניבו תוצאות של ממש, אף על פי שהממשלה עצמה היא שהחליטה על הקמתו כבר לפני עשור, בסוף שנת 2012.  

בית האקדמיה החדש, שייקרא "מנווה", ירכז תחת קורת גג אחת את כל הפעילות של האקדמיה – הן פעילותה המדעית הן פעילותה הציבורית, וייבנה בו מוזאון ראשון מסוגו ללשון העברית. המנווה על מתקניו המודרניים ושטחיו הציבוריים יאפשר לאקדמיה לקדם את מפעליה ולהנגישם לציבור המבקרים בארץ ובעולם באופן ראוי וכמקובל בימינו. בימים אלו האקדמיה מקדמת את תכנון המנווה בסיוע עיריית ירושלים, על פי התוכנית האדריכלית של משרד האדריכלים מייזליץ-כסיף-רויטמן ובניהול חברת פורן שרים.

"בכוונתי להניע את גלגלי הבירוקרטיה המעכבים את מימוש החלטת הממשלה בעניין המנווה", אמר שטרית עם פרסום המינוי, "למעלה מעשור ממשלות ישראל גוררות רגליים ואינן מיישמות את ההחלטה המובנת מאליה לבנות את מנווה האקדמיה ואת מוזיאון העברית. אני מתכוון לתקן את המצב האבסורדי הזה ולפעול בכל הנחישות לממש את הבטחת המדינה והממשלה להקים את מנווה האקדמיה ללשון בקריית הלאום".

שטרית ציין כי הוא זוכה לאוזן קשבת אצל שר האוצר ליברמן, והוא הסכים לסייע למימוש הפרויקט, כפי שהובטח וטרם בוצע. "נוסף על חלקה של הממשלה אפעל לגיוס אנשי משק וכלכלה ובעלי השפעה מן הארץ ומחו"ל כדי שבית האקדמיה ללשון בקריית הלאום ייבנה בהקדם".

שטרית, בן 73, התחיל את דרכו בציבוריות הישראלית כראש עיריית יבנה, וכיהן במספר ממשלות כשר האוצר, המשפטים, התרבות, התחבורה, השיכון והפנים תחת אריאל שרון, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו. הוא עצמו היה חבר לאורך השנים במפלגות הליכוד, קדימה והתנועה.