"דמי אינו הפקר" מאיר שטרית פורש מהוועדה לאיתור היועמ"ש

שר המשפטים גדעון סער קידם את שר המשפטים לשעבר לתפקיד, למרות הביקורת הציבורית. כשבוע לאחר שנבחר הוא מודיע לסער כי הוא מוותר על חברותו. סער בתגובה: "צר לי על עוגמת הנפש שנגרמה לו בשל היענותו לפנייתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/21 08:21 יא בכסלו התשפב

מאיר שטרית פורש מהוועדה לאיתור היועמ"ש
שטרית, צילום: Flash90

לאחר הממשלה אישרה לפני כשבוע את מינויו של שטרית כחבר הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה, היום (א') מודיע שטרית לסער כי הוא מוותר על חברותו בוועדה בעקבות הביקורת הציבורית נגדו. "אני מכבד את החלטתו וצר לי על עוגמת הנפש שנגרמה לו בשל היענותו לפנייתי", כתב סער.

במכתב בוא הוציא את ההודעה הדרמטית כתב שטרית במילים חריפות: "דמי אינו הפקר, אני בז לכל המתחסדים והמתחסדות". "מבקש להודות לך ולממשלה על ההחלטה למנות אותי לחבר בוועדה המקצועית-ציבורית לבחינת המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה", כתב שטרית לסער. "תפקיד היועץ המשפטי לממשלה הוא תפקיד מפתח במערכת הממשל בישראל. על כן, שמחתי להיעתר לפנייתך לתרום מהידע ומהניסיון שלי, כשר משפטים לשעבר בפרטי ומתפקידי שר רבים נוספים בהם כיהנתי בכלל.

המתקפות הפרועות עלי וגם עליך שלא פסקו גם אחרי החלטת הממשלה העלו אצלי הרהורים נוגים וצער", הוסיף שטרית על הביקורת הרבה שנשמעה על מינויו. "חוששני כי באווירה שנוצרה ללא שום הצדקה, יפגע תהליך המינוי. אני מעוניין כי יבחר האדם המתאים ביותר לתפקיד חשוב במעלה זה", הוסיף במכתב.

נציין, לא פחות משישה שרים התנגדו לבחירתו, על רקע פרסומי עבר כי שטרית, שר המשפטים לשעבר, חתם על הסכם פיצויים חשאי עם עוזרת הבית שלו לאחר שאיימה לתבוע אותו על הטרדה מינית. בין השרים המתנגדים היו מרב מיכאלי, עמר בר לב, נחמן שי, ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ומירב כהן.

שר המשפטים גדעון סער שקידם אותו לתפקיד התייחס לטענות נגד שטרית ואמר: "שאלתי אותו על הדברים שמיוחסים לו, לפחות באופן עיתונאי, והוא הכחיש באופן גורף. בנוסף, חזרתי להודעת היועץ המשפטי לממשלה ויינשטיין שסגר את התיק. בנסיבות באלה החלטתי להביא את המינוי לממשלה", למרות הדברים של סער היום לשכתו הודיעה כי שטרית פורש מהתפקיד.