מלחמה בטרור: ישראל החזירה את גופות המחבלים - הלווייתם התקיימה הלילה

הלווית שני המחבלים שרצחו את לוחמי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט בסוף חודש מרץ בחדרה, נערכה הלילה. ההלוויה נערכו בתנאים מגבילים של עד 100 משתתפים | בשבוע שעבר הוגשו כתבי אישום נגד ערבים שידעו על תכנון הפיגוע והתעלמו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/05/22 07:50 ח באייר התשפב

מלחמה בטרור: ישראל החזירה את גופות המחבלים - הלווייתם התקיימה הלילה
זירת הפיגוע בחדרה, צילום: Gili Yaari /Flash90

הלוויות למחבלים. הלילה פרסמו כלי תקשורת פלשתיניים כי מדינת ישראל צפויה להחזיר בשעה 03:00 את גופותיהם של המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה ב-27 במרץ, למשפחותיהם באום אל פחם. המחבלים הערבים-ישראלים שהם גם בני דודים, איברהים ואיימן אגבריה, רצחו את לוחמי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט. 

עשרות בני אדם השתתפו לפנות בוקר (ב') בהלווית המחבלים בעירם אום אל-פחם. הגופות הוחזרו למשפחות לאחר שהמשטרה הציבה הגבלות על קיום ההלוויה, "תנאים מגבילים", כך על פי הדיווחים הפלשתיניים. אחד מהתנאים היה השתתפות של עד 100 בני אדם בלוויה. 

מסע ההלוויה באום אל פחם:

https://twitter.com/SafaPs/status/1523511297647775747?s=20&t=gCfGjzLhe8hbE3ZFhYuc2A

כזכור לפני כחודש וחצי שני המחבלים פתחו באש ברחוב הרברט סמואל בחדרה ורצחו את שני הלוחמים ופצעו חמישה נוספים. לוחמי מג"ב מיחידת המסתערבים ששמעו את הירי בעת שהיו במסעדה סמוכה, יצאו וחיסלו את המחבלים. מפרטי האירוע עולה כי כוונת המחבלים היתה להגיע לאולם אירועים עיר בעודם חמושים בנשקים.

הוגשו כתבי אישום: ערבים מאום אל פחם ידעו על תכנון הפיגוע בחדרה והתעלמו

לפני כשבוע וחצי ובעקבות הפיגוע, פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד ערבי מאום אל פחם, חסן מחאג'נה (18), בגין אי מניעת מעשה טרור, עבירות בנשק וניסיון לפעולה בנשק למטרות טרור. בנוסף הגישה פרקליטות חיפה כתב אישום לבית המשפט השלום בחדרה נגד ערבי נוסף, מוחמד גסאן מחאג'נה (26) גם הוא מאום אל פחם בגין אי מניעת מעשה טרור.