צפו מוצאי יום העצמאות: עשרה חתנים וכלות קיבלו את פרס ישראל

הערב עלו לבמה עשרת החתנים והכלות, ביניהם פרופסורים, אמנים ואנשים מעולם הספורט שנבחרו לקבל את פרס ישראל היוקרתי | אביהו מדינה נאם: "עלינו לדאוג לרווחת דור העתיד על מנת שלא ירדו מהארץ וילכו לרעות בשדות זרים"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 05/05/22 19:09 ד באייר התשפב

מוצאי יום העצמאות: עשרה חתנים וכלות קיבלו את פרס ישראל
טקס חלוקת פרס ישראל, צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

כמיטב המסורת, הערב (ה'), מוצאי יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל משודר טקס הענקת פרס ישראל לעשרת החתנים והכלות שנבחרו בקפידה. בטקס נמצאים ראש הממשלה נפתלי בנט, הנשיא יצחק הרצוג ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. בין החתנים והכלות: אביהו מדינה, פרופ' ימימה בן מנחם, פרופ' רות ברמן, פרופ' שמען שמיר, פרופ' מוסא יודעים, פרופ' יהושע זק, עודד קוטלר, איזי שרצקי, יורם פלטי ומריומה קליין.

בנט ושאשא ביטון גאים

בנט ושאשא ביטון גאים צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אביהו מדינה מקבל את הפרס

אביהו מדינה מקבל את הפרס צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אחד מהזוכים השנה הוא המשורר אביהו מדינה, משורר שאחראי ללהיטים רבים כמו 'הפרח בגני' שנבחר לנאום בשם כל עשרת הזוכים בטקס המרגש, וכך אמר: "נשלחתי לברך ולהודות, בשם חתני וכלות פרס ישראל הנכבדים שבזכותם מבורכת מדינת ישראל, באנשי עשייה מצטיינים, שתורמים בכישרונם, לחיזוקה ולשיגשוגה של מדינת ישראל, בתחומים שונים בחיי החברה – בְּיַזָמוּת חברתית וּבְיַזָמוּת עסקית; בפיזיקה ובבלשנות; בחקר המזרח ובתיאטרון; בפילוסופיה ובמדעי החיים; במוזיקה ועוד".

מדינה המשיך ואמר כי עתידה של מדינת ישראל, תלוי בדור העתיד, ועיצובו של דור זה תלוי בנו.  ולכן עלינו "מוטלת החובה להכינו לקראת הבאות, לחנכו וללמדו את מורשת האבות ואת לקחי העבר.
עלינו להעמיק את שורשיו ולחזק בדור העתיד את הרגשת השייכות, האהבה והנאמנות שלו למדינת ישראל".

"וכדי להמשיך את שרשרת העשייה והיצירה גם לדורות הבאים, עלינו להעמיד בראש דאגותינו, ולפני כל דאגה אחרת, את רווחתם של ילדינו, מגיני הארץ הזאת ועתידה, ולסייע להם בלימודים, בדיור ובפרנסה ראויה, ויפה שעה אחת קודם, עוד טרם יחוו את מאבקי הקיום הקשים בכלכלה הישראלית ויעלו בראשם הרהורים ומחשבות לרדת חלילה ולרעות בשדות זרים!!".