ישראל חוגגת ובעולם מברכים | פוטין: "היחסים ימשיכו להתפתח לטובת עמינו"

לרגל יום עצמאותה ה-74 של מדינת ישראל, נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל איגרות ברכה מעשרות מנהיגים מרחבי העולם, "אתם יכולים לסמוך עלי שאפעל לחזק את הקשר בכל הרמות, כולל באיחוד האירופי", בירך מקרון

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/05/22 16:01 ד באייר התשפב

ישראל חוגגת ובעולם מברכים | פוטין: "היחסים ימשיכו להתפתח לטובת עמינו"
החיילים בטקס המשואות בהר הרצל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לכבוד יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל, קיבל נשיא המדינה יצחק הרצוג איגרות איחולים וברכות מצולמות מעשרות מנהיגים עולמיים, ביניהם נשיאי המדינות של ארצות הברית, צרפת, גרמניה, סין, רוסיה, טורקיה, והודו, ומלכי ספרד, תאילנד והולנד.


 
נשיא ארצות הברית של אמריקה ג'ו ביידן אמר בברכתו המצולמת: "לכבוד הוא לי לשלוח את מיטב האיחולים של אזרחי ארצות הברית ליום ההולדת ה-74 של מדינת ישראל. חברות קרובה ורבת שנים בין ארצותינו החלה ברגע שארה"ב הייתה למדינה הראשונה בעולם שהכירה בישראל כמדינה עצמאית, רק 11 דקות לאחר הקמתה. וב-74 שנים של קידמה ושותפות, השגנו הרבה מאוד ביחד. החל משיתופי פעולה במחקר מדעי וטכנולוגי פורץ דרך ועד יצירת קשרים אזוריים חדשים שיבטיחו את ביטחונה של ישראל. השותפות בין ישראל וארה"ב הייתה חיונית לארצות הברית ואני סבור שגם לישראל. הקשרים בינינו איתנים. ואני גאה לעמוד לצד ישראל היום ותמיד. יום עצמאות שמח!". 

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שרק לאחרונה זכה שוב בבחירות בארצו הזכיר את החיבור העמוק שלו לישראל. "לקרבה בין מדינותינו ישנם שורשים המתחילים בקשרים האנושיים שמחברים בינינו. אתם יכולים לסמוך עלי שאפעל לחזק את זה בכל הרמות, כולל באיחוד האירופי. אני מאחל לכולכם חג עצמאות שמח. ממני ומצרפת כולה". 

עמנואל מקרון נשיא צרפת

עמנואל מקרון נשיא צרפת צילום: יונתן סינדל פלאש 90

 
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אשר אירח את נשיא המדינה בביקור ממלכתי היסטורי בחודש מרץ, התייחס להתחממות היחסים בין המדינות. "אני מאמין באמת ובתמים ששיתוף הפעולה בין מדינותינו יתפתח בצורה שתשרת את האינטרסים הלאומיים ההדדיים שלנו, כמו גם את השלום והיציבות האזורית". 
 
למרות המלחמה באירופה שהובילה למספר התבטאויות של רוסיה נגד ישראל, גם הנשיא ולדימיר פוטין טרח לברך את ישראל לרגל יום הולדתה ה-74: "אני סבור כי היחסים בין רוסיה לישראל, המבוססים על עקרונות הידידות והכבוד ההדדי, ימשיכו להתפתח לטובת עמינו ולטובת חיזוק השלום והביטחון במזרח התיכון. אני מאחל לך בריאות טובה והצלחה רבה, וכן שמחה ושגשוג לכל אזרחי ישראל". 

פוטין

פוטין צילום: shutterstock

 
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צייץ: "אני מאחל לישראל ולידידיי יצחק הרצוג ונפתלי בנט יום עצמאות שמח! הממלכה המאוחדת תמיד עמדה לצד ישראל וזכותה לחיות בצורה שכל מדינה צריכה לחיות בה: בשלום, בשגשוג, ובביטחון".
 
מלך ספרד פליפה השישי כתב לנשיא: "לרגל יום העצמאות של מדינת ישראל, ברצוני להעביר אליך, כבוד הנשיא, את ברכותיי הלבביות ביחד עם הממשלה והעם הספרדי. אנא קבל, אדוני הנשיא, את איחוליי לרווחה אישית, לשלום ולשגשוג של העם היקר של מדינת ישראל".