עמית סגל: "חומר למחשבה לקראת הסקנדל הפיקטיבי הבא"

הפרשן הפוליטי החמיא לשרה לשעבר מירי רגב שפתחה את הדלת לטקס המשואות למגזרים רבים: "זו פסגת פועלה במשרד התרבות" | בהמשך התייחס סגל לטקס שנערך אמש: "שילב בחוכמה בין ישראל החדשה, הישנה, ועוד ישראל שקיבלה מקום משלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/22 10:52 ד באייר התשפב

עמית סגל: "חומר למחשבה לקראת הסקנדל הפיקטיבי הבא"
עמית סגל , צילום: גילי יערי, פלאש 90

במשך שנים נמתחה ביקורת על טקס המשואות בערב יום העצמאות. הטענה העיקרית הייתה שהוא מדיר מגזרים וציבורים רבים מהבמה המרכזית. הכל השתנה כשמירי רגב מונתה לשרת התרבות והתעקשה לקחת את תכנון הטקס תחת חסותה. פרשן חדשות 12 עמית סגל התייחס לשינוי הבוקר ופרגן לשרה לשעבר.

"טקס הדלקת המשואות הוא ישראל שהיינו רוצים להיות. אבל בוא נגיד את האמת, שנים רבות הוא היה כמעט ישראל דמיונית, לא קשורה למציאות, לא ממש קשורה לדמוגרפיה, לשינויים. מירי רגב, תהא דעתכם עליה אשר תהא, פתחה בבעיטה את דלת הר הרצל לקבוצות שהודרו ממנה שנים, ובעיניי זו פסגת פועלה במשרד התרבות", אמר סגל והוסיף כי, "כל אחד כואב את הקול המושתק שלו. העניין הוא שיש עוד קולות כאלה: יש מי שהרגיש שהרצון לשתף עוד מעגלים הדיר אותו, שזה כבר לא הטקס שלו".

הפרשן המשיך לטקס המשואות שנערך אתמול והחמיא לשר התרבות הנוכחי, חילי טרופר: "לדעתי, הטקס אתמול שילב בחוכמה בין ישראל החדשה, הישנה, ועוד ישראל שקיבלה מקום משלה: אם יש אדם מתאים לזה הוא חילי טרופר. לא מכיר עוד אנשים שהיו מתעקשים על שילוב של בעלי מוגבלויות, נפגעות תקיפה מינית ומצליחים להוציא מזה טקס שבו זה לא נראה מאולץ. יעל שרר, המתנדבים לצה״ל שעברו בקהל, הרקדנית על כיסא הגלגלים. כמה עוד ישראל מתחבאות לנו בלי לקבל קול?".

לבסוף התייחס סגל לפולמוס הזיקוקים, שהחל אחרי הודעתו של טרופר על ביטולם בטקס המשואות: "אחרי כל המהומה סביבם, בטקס השנה היו לא פחות ואולי יותר זיקוקים מאשר בשנים עברו. רק רעש לא היה. איזה משל זה על החיים שלנו: כמה ויכוחים מיותרים אנחנו מנהלים, כמה רעש מיותר. חומר למחשבה לקראת הסקנדל הפיקטיבי הבא".