מפקד הימ"מ עשה היסטוריה והשיא משואה בפנים מכוסות | צפו

בטקס המשואות שפתח את חגיגות יום העצמאות ה-74, תנ"צ ח' השיא את משואת משטרת ישראל כשהוא עוטה מסכה וחובש כובע: "לכבוד הילדים בבתי הספר, הצעירים על החוף הים, החקלאים בשדות והאנשים ברחוב. תמונת הניצחון שלנו. ולתפארת מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/22 21:13 ג באייר התשפב

מפקד הימ"מ עשה היסטוריה והשיא משואה בפנים מכוסות | צפו
מפקד הימ"מ משיא משואה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסכת קורונה וכובע. מפקד הימ"מ, תנ"צ ח', השיא הערב (ד') משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-74 למדינת ישראל, כשפניו מוסתרות. מפקד הימ"מ הינו קצין נועז ועתיר הישגים. החל את שירותו כלוחם ימ"מ ומאז שירת במגוון תפקידי חוד. במהלך שירותו הוביל פעילויות מסכנות חיים למען ביטחון המדינה ושלום אזרחיה.

תנ"צ ח' מפקד הימ"מ השיא את המשואה בשם הימ"מ – היחידה הלאומית למלחמה בטרור, וכן בשמם של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל וכלל המתנדבים. בשם לוחמות ולוחמי משמר הגבול, אנשי המילואים. 

"אני תנ"צ ח', בן גאה להוריי, משיא משואה זו לכבוד אחיי ואחיותיי הלוחמים והלוחמות בגלוי ובסתר שמסכנים את חייהם בכול יום ובכל לילה למען ביטחון ישראל. לכבוד אנשי משטרת ישראל ומשמר הגבול שנושאים על כתפיהם את המשימה היומיומית והשוחקת של שמירה על שיגרת החיים המבורכת. לכבוד הילדים בבתי הספר, הצעירים על החוף הים, החקלאים בשדות והאנשים ברחוב. תמונת הניצחון שלנו. ולתפארת מדינת ישראל". 

נציין כי שר התרבות חילי טרופר הודיע בחודש שעבר על שורת שינויים אותם נראה הערב. השינוי הראשון עליו הכריז טרופר הוא ביטול הזיקוקים במהלך הטקס ובסופו, למעט פירוטכניקה קלה, זאת בשל הפגיעה בהלומי הקרב. הצעד השני נעשה בהסכמת ראש הממשלה נפתלי בנט, כשהשניים סיכמו כי לא יהיה נאום, ברכה מצולמת או כניסה טקסית של ראש הממשלה למקום, זאת במטרה לשמור עליו ממלכתי ונקי מפוליטיקה. בנט יישב בקהל עם משפחתו.