המשפחות השכולות מול ביתו של בני גנץ: "כואבים על הפגיעה"

מחזה לא שגרתי: משפחות שכולות החזירו לגנץ את השי שקיבלו לקראת יום הזיכרון - שעון השלום. הן צירפו שלט מחאה ענק שבו נכתב "כואבים על הפגיעה בכבודם של הנופלים ובכבודה של ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/22 17:21 ב באייר התשפב

המשפחות השכולות מול ביתו של בני גנץ: "כואבים על הפגיעה"
שעון השלום שהוחזר, צילום: ללא

ערב יום הזיכרון, נציגי משפחות שכולות הגיעו היום (ג') אחר הצהרים לביתו של שר הביטחון בני גנץ והניחו בערימת ענקית בסמוך לביתו את השי השנתי שקיבלו מאגף המשפחות במשרד הביטחון לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה.

כפי שדיווחנו בעבר, נציגי המשפחות זועמים על כך שהשעון שאותו קיבלו כשי - מעוטר בסממנים לא יהודיים ולא לאומניים. לטענת המשפחות הכאובות, על השעון אין מגן דוד, מנורת שבעת הקנים, דגל ישראל או סמל צה"ל, לעומת זאת, מופיעים בשעון מסגד כיפת הסלע וכנסיית א-טור בהר הזיתים. כמו כן, הסהר מופיע 13 פעם יחד עם הסמל הנוצרי - הכוכב המחומש.

המחאה מחוץ לביתו של גנץ

המחאה מחוץ לביתו של גנץ צילום: ללא

כאמור, בעקבות זעמן של המשפחות השכולות - עשרות מהן החזירו את השי לביתו של גנץ בראש העין וצרפו שלט מחאה ענק שבו נכתב "כואבים על הפגיעה בכבודם של הנופלים ובכבודה של ירושלים".

שרה קליין, אלמנתו של רועי קליין, כתבה במכתב לגנץ: "כמו רבים מאוד  גם אנחנו נפגענו באופן עמוק מהשי. בכוונתינו לשלוח את המכתב המצורף ולהחזיר את השעון בימים הקרובים לשר הביטחון". על המכתב חתומה גם משפחתו של עמנואל מורנו.