גל הירש פותח את הלב: "התייצבתי לשרת כמפכ״ל - זו התוצאה"

מי שהיה מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה לפני שש שנים ומואשם בעבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים, כותב בגילוי לב את שעובר עליו: "זהו מאבק שלא נגמר, כבר שש שנים וחצי והוא עתיד להימשך, הנזקים הכלכליים והבריאותיים עצומים. עצומים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/10/21 16:25 טו בחשון התשפב

גל הירש פותח את הלב: "התייצבתי לשרת כמפכ״ל - זו התוצאה"
גל הירש פותח את הלב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרקליטות הגישה היום (ה') כתב אישום נגד גל הירש, עודד שכנאי ומיכאל בנימיני בגין עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. נכתב כי בין השנים 2009-2007 פעלו השלושה כשותפים במתן שירות למשרד ההגנה בגיאורגיה ובמקומות נוספים במסגרת מערך חברות שבשליטתם.  

על פי כתב האישום בשנים 2009-2007 השלושה לא דיווח בדוחותיהם על הכנסתם האישית. בשנת 2008 גל הירש לא דווח בדוחותיו האישיים על הכנסה אישית בסך כ-6.1 מיליון שקלים. שכנאי לא דיווח על כ-19.5 מיליון שקלים ובנימיני לא דיווח על כ-13.4 מיליון שקלים.

בתגובה לכתב האישום נגדו, כתב הירש פוסט בדף הפייסבוק שלו, בו שטח את טענותיו בגילוי לב. "אני אוכל את החצץ הזה כבר שש שנים ויותר. בהמשך לפרשת המפכ״לות (שנת 2015) הודיעה היום הפרקליטות על כוונתה להגיש נגדי כתב אישום בחשד לעבירת מס. בשבועות האחרונים סירבתי לחתום על עסקת טיעון ולהודות בעבירות שלא ביצעתי".

הירש כתב כי סיכול המינוי שלו למפכ״לות בוצע כבר לפני יותר משש שנים, "אני מזכיר לכם שנחשדתי בשוחד בפרשת ראשון לציון ובשוחד לעובד ציבור זר בחו״ל, נחקרתי על סעיפי חשד רבים במשך יותר מחמש שנים (!) והתיקים התפורים האלה שסיכלו את המינוי - נסגרו! , התיק שוכב בפרקליטות כבר יותר משנתיים".

"כשלא נמצאה דרך אחרת להפליל אותי חיפשו וחיפשו (ואפילו גייסו עד מדינה מפוקפק-כשתחשף זהותו תגרם מבוכה רבה לרשויות האכיפה), ואז התמקדו בחקירת המס". 

הירש כותב כי מדובר בעלילה נגדו שנוגעת לסוגיה עסקית שהתקיימה לפני יותר מ- 14 שנים, סמוך מאוד לשחרורו מצה"ל. "בשבילי תשלומי מס הכנסה זה פגזים לטנקים, שעות מנוע, ימי מילואים ותקציבי אמל״ח, זה תשתיות וחינוך והנחת אבנים בבניין הארץ. שילמתי ועודי משלם את מיסי בישראל, תמיד והרבה". 

"השקעתי משאבים רבים בשימוע וחששתי מאוד שלא אזכה ללב פתוח ולנפש חפצה! דאגתי מכך שיקשה על הפרקליטות להסביר לציבור סגירתם של תיקים שסיכלו את כוונת הממשלה למנותי למפכ״ל, הרי החלטה כזו תובעת מהפרקליטות יושר דרך, יושרה ואומץ להודות בטעויות רבות ובמעשים חמורים שנעשו כלפי לאורך שנות החקירה".

מדבריו עולה כי הוא התעייף מהמצב בו הוא נתון: "אני אחרי שנים ארוכות של חקירות ועינוי דין, בידיי ראיות ומסמכים מזמן אמת אשר יפריכו מהיסוד גם את החשד הזה, שהוטח בי שלא בצדק. באותו זמן יתבקש בית המשפט לבחון את האופן החמור בו נהגו בי משטרת ישראל והפרקליטות: כיצד סוכל המינוי שלי למפכ"ל וכיצד נתפרו התיקים, כיצד נוהלה החקירה ומה עשו במאמץ הנואש להפליל אותי בכל דרך אפשרית. גם אתם תוכלו להכיר את הדברים ולהתרשם בעצמכם. אם זה קרה לי-זה יכול לקרות גם לכם".

לסיום כתב הירש כי "זהו מאבק שלא נגמר, כבר שש וחצי שנים והוא עתיד להימשך, הנזקים הכלכליים והבריאותיים עצומים. עצומים. סיכול זה סיכול, במלוא מובן המילה ומובן גם שעם ניהול המשפט אהיה מוגבל בעשייתי הציבורית. אתרום למדינה בדרכים אחרות". 

"התייצבתי לשרת כמפכ״ל, זו התוצאה. ידי נקיות. רציתי שתדעו", כתב הירש בכאב.