הפכה ללוחמת טרנסג'נדרית ותקבל את אות מצטיין הנשיא

בין 120 החיילים והחיילות שיזכו באות מצטיין הנשיא ביום העצמאות, תעמוד גם סמלת נועם שחר - לוחמת טרנסג'נדרית ראשונה בפיקוד העורף | האות יינתן לסמלת על הצטיינות במילוי תפקידה ועל כך שהיא מהווה דוגמה אישית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/05/22 09:28 ב באייר התשפב

הפכה ללוחמת טרנסג'נדרית ותקבל את אות מצטיין הנשיא
מצטייני הנשיא ברחבת הכנסת, השבוע, צילום: Flash90

אות מצטיין הנשיא הוא אות הצטיינות ל-120 חיילי צה"ל, נגדיו וקציניו, מעיטורי נשיא מדינת ישראל, המוענק על ידי נשיא המדינה במעמד ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלופי צה"ל ועוד. בין המצטיינים שיקבלו ביום העצמאות הקרוב, תעמוד גם סמלת נועם שחר, הלוחמת הטרנסג'נדרית הראשונה בפיקוד העורף. נועם משרתת ביחידת חילוץ והצלה בפיקוד.

"אני מאוד מתרגשת", סיפרה הסמלת ל-ynet. "המ"פ שלי קרא לי למשרד שלו, אמר שנבחרתי פה אחד למצטיינת פלוגה, ואז השם שלי עלה לגדוד וגם שם הייתה הסכמה, ולבסוף החליטו שאני מצטיינת נשיא. הייתי, ואני עדיין, בהלם".

על פי הדיווח שחר תקבל את האות על הצטיינותה במילוי תפקידה, על ביצוע תפקידה מעל ומעבר, ועל שהיא משמשת דוגמה אישית ומהווה דוגמה בהרבה מישורים. את מסע הכומתה שנערך לחיילים ביחידת חילוץ והצלה בחרה עשתה עם דגל הגאווה באפוד. 

בין המצטיינים: ביתו של הרב מיכי מרק שנרצח בפיגוע לפני 6 שנים

במועצה האזורית הר חברון כבר רגילים למעמד מצטייני הנשיא. גם השנה, ובפעם השלישית ברציפות זכתה המועצה לנציג למעמד המרגש. השנה תהיה זו ת' מהמועצה שתעמוד על בימת הכבוד ותקבל את אות מצטיינת הנשיא והרמטכ"ל ביום העצמאות בבית הנשיא. 

ת', היא ביתו של הרב מיכי מרק שנרצח בפיגוע דמים קשה בציר 60 בתוך המועצה הר חברון לפני כ-6 שנים. ת' שהתה ברכב ונפצעה קשה יחד עם אמה ואחיה, אלא שבמהלך השנים השתקמה ת', והתגייסה לצה"ל ליחידה מיוחדת. 

ממכור לסמים, ללוחם אגוז ולמצטיין נשיא: