חשד להרעלת מזון: שלושה דיירים מהוסטל בחולון מתו

שלושה דיירים מהוסטל בחולון נפטרו תוך זמן קצר, אחרי שחשו ברע בלילה שבין שבת לראשון. צוות של משרד הרווחה שהגיע למקום מצא ליקויים במטבח והוא נסגר באופן מיידי. נסיבות האירוע בבדיקה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/05/22 21:40 א באייר התשפב

חשד להרעלת מזון: שלושה דיירים מהוסטל בחולון מתו
צילום: shutterstock

היום (ב') חשף משרד הרווחה אירוע מזעזע בו שלושה דיירים מהוסטל "בית דפנה" שבעיר חולון מתו אחרי שהחלו לחוש ברע וסבלו משלשולים בלילה שבין ראשון לשני. על פי החשד, ליקויים במזון במטבח של ההוסטל הביאו את הדיירים. הצוות הרפואי ערך בדיקות מקיפות לדיירים בניהם דיירת בעלת רקע רפואי מורכב שזמן קצר לאחר הבדיקות אף איבדה את הכרתה. וצוות של מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותה בתום ניסיונות החייאה.

במקביל אליה, פונו עוד שלושה דיירים לבית החולים וולפסון, והבוקר נקבע מותם של שניים מהם. שניהם סובלים ממחלות רקע קשות. עוד נמסר כי מנהלת המעון דיווחה לפיקוח שעדכן את הרופאה הראשית של משרד הרווחה - שמיד לאחר מכן דיווחה בתורה על האירוע לרופאה המחוזית של משרד הבריאות. צוות של משרד הבריאות שהגיע למקום גילה ליקויים במטבח ופתח בחקירה.

ממעון בית דפנה נמסר בתגובה כי "מרגע קבלת ההודעה הראשונית בהקשר לאירוע, פועלת החברה בשיתוף ותיאום עם גורמי המקצוע המוסמכים של משרד הרווחה והבריאות על מנת לאתר את הסיבה לאירוע המצער. בשלב ראשון ומיידי, נסגר המטבח הקיים והמזון מסופק לדיירים על ידי ספק חיצוני. החברה מתנהלת בשקיפות מלאה ושיתוף פעולה מלא של כל גורמי המקצוע הנדרשים".