ראיון מוסי רז לכיפה: זו הסיבה שאשתתף בטקס זיכרון ישראלי פלשתיני

בראיון לקראת השתתפותו בטקס 'יום הזיכרון האלטרנטיבי' שמשתף משפחות שכולות משני הצדדים, הישראלי והפלסטיני אמר חבר הכנסת מוסי רז כי "משפחות שכולות רבות תומכות בטקס הזה, הוא היחיד שנותן תקווה לשלום"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/05/22 18:01 א באייר התשפב

מוסי רז לכיפה: זו הסיבה שאשתתף בטקס זיכרון ישראלי פלשתיני
מוסי רז, צילום: חדשות כיפה

בראיון לעמיאל ירחי הגיב היום (ב') חבר הכנסת מוסי רז לסערה ברשת סביב השתתפות חברי הקואליציה והוא ביניהם במה שמכונה טקס 'יום הזיכרון האלטרנטיבי' שמשתף משפחות שכולות משני הצדדים- הישראלי והפלסטיני. 

הרשת סוערת מחבר קואליציה שהולך להשתתף בטקס משותף לישראלים פלסטינים, מה אתה אומר?

"הרשת גילתה היום שמרצ בקואליציה, אני משתתף בטקס משנת 2006, טקס מאוד מכובד ומכבד שמכבד את השכול אבל גם נותן תקווה שאפשר לסיים אותו. אולי זה מה שמרגיז אנשים. במשך השנים השתתפו בו הרבה חברי כנסת ממרצ. אני לא מבקר אף אחד על איך שהוא בוחר לציין את השכול"

 

ובכל זאת, אין הבדל בין נופל ישראלי שהגן על המדינה לבין מחבל שיצא לרצוח?

"יש הבדל בין נופל ישראלי לנופל ישראלי. הניסיון להציג את הפלסטינים שיצאו לרצוח. מה זאת אומרת, אבירה אמין  בת ה-10 שנהרגה מכדור בגב היא מחבלת שיצאה לרצוח? 68 ילדים שנהרגו במאי האחרון ברצועת עזה מחיל האוויר הם מחבלים שיצאו לרצוח? רוב ההרוגים בצד הפלסטיני בכלל לא היו מעורבים. גם בצד הישראלי יש הבדל בין חייל לבין אזרח שנהרג. וצריך לעשות הכל על מנת שהחללים האלה יהיו האחרונים".

לא מפריע לך שהטקס פוגע במשפחות שכולות?

"אני לא רוצה לפגוע במשפחות שכולות, אבל יש גם משפחות שכולות רבות מאוד שרואות בטקס הזה את הטקס שמייצג אותם, זה לא סתם אחד הטקסים הכי גדולים".