לפיד מגיב לדבריו החמורים של לברוב: השגריר יזומן לשיחת הבהרה

שר החוץ לפיד הגיב הבוקר לדבריו של שר החוץ הרוסי לברוב ואמר כי דבריו בלתי נסלחים. לברוב תקף את זלנסקי ומוצאו היהודי: "העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים באוקראינה" | סגן השרה גולן: "התבטאות אנטישמית במהותה ובעיקר שקרית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/05/22 09:20 א באייר התשפב

לפיד מגיב לדבריו החמורים של לברוב: השגריר יזומן לשיחת הבהרה
לפיד הגיב ללברוב: "בלתי נסלח", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ יאיר לפיד הגיב הבוקר (ב') לדברים החמורים של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שהתבטא אמש נגד מצאו היהודי של וולידימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה. "העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים באוקראינה", כך אמר, והוסיף כי הוא "מאמין שלהיטלר גם היה דם יהודי". בעקבות דבריו החמורים של שר החוץ הרוסי זימן משרד החוץ את שגריר רוסיה בישראל לשיחת הבהרה עם סמנכל אירו-אסיה. לפיד: "בענייני השואה אין לנו שום סלחנות".

עוד אמר לפיד: "היהודים לא הרגו את עצמם בשואה. את סבא שלי לא הרגו יהודים, הרגו אותו הנאצים. להגיד שהיטלר היה ממוצא יהודי זה כמו להגיד שהיהודים הרגו את עצמם בשואה".

"התבטאות מזעזעת, אנטישמית במהותה ובעיקר שקרית", אמר ב"כאן רשת ב", סגן השרה יאיר גולן. "היא משקפת את מה שהשלטון הרוסי באמת - שלטון אלים, שלא מהסס לחסל את יריביו מבפנים, לפלוש למדינה זרה ולטפול עליה אשמה שהיא מחדשת הנאציזם".

הנדל: "זילות השואה זה משהו שאני לא מוכן לקבל"

גם שר התקשורת יועז הנדל הגיב הבוקר לדברים במהלך ראיון בגל"צ: "אלה דברים הזויים שמנסים להצדיק מעשים נוראיים שהרוסים עושים באוקראינה. זילות השואה זה משהו שאני לא מוכן לקבל".

הנדל הסביר מדוע טרם הגיבו לדברים החמורים שר החוץ של יאיר לפיד וראש הממשלה של נפתלי בנט: "לדיפלומטיה יש זמן אחר, ישראל עובדת בצורה מדויקת".

שר הרווחה מאיר כהן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי התבטאותו של שר החוץ הרוסי לברוב היא אנטישמית "מהסוג השפל שאנטישמיים ברחבי העולם מרבים להשתמש בה, צר לי על כך ששר במעמדו של לברוב נוהג כאחרון האנטישמיים. האנטישמיות לא פסה מהעולם, ומדי פעם אנטישמיים מוצאים שעת כושר להדהד את משנתם הנוראה".

יו"ר הנהלת יד ושם, דני דיין, הגיב לאמירתו הקשה של לברוב, ואמר: "דברים מופרכים, הזויים ומסוכנים הראויים לכל גינוי". מ‏הליגה נגד השמצה, נמסר: "במאמציו הנואשים להצדיק את פלישת רוסיה לאוקראינה, הוא פונה לאנלוגיות פוגעניות והשוואות כוזבות".