השר טרופר ממשיך במהפכה בטקס המשואות: תמלול מלא לשפת הסימנים

שר התרבות והספורט וחברת הכנסת שירלי פינטו בבשורה לאנשים עם מוגבלות, לרגל יום העצמאות: מהפכה בהנגשת טקסי הזיכרון והעצמאות הממלכתיים לצופים בבית ולקהל בהר הרצל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/05/22 14:27 ל בניסן התשפב

השר טרופר ממשיך במהפכה בטקס המשואות: תמלול מלא לשפת הסימנים
טרופר, ממשיך לפתוח את הטקס לעם, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר התרבות והספורט חילי טרופר וחברת הכנסת שירלי פינטו הודיעו היום (א') לקראת טקסי יום הזיכרון והעצמאות, על מהפכה בהנגשת הטקסים הממלכתיים, עבור אנשים עם מוגבלות. בטקס המשואות יוקרן לקהל במקום תמלול והנחיית שפת הסימנים, ולקהל בבית, יפתח לראשונה ערוץ ייחודי ובו ישודר הטקס על פני רבע מהמסך ובו תיראה הנחייה בשפת הסימנים באופן מלא ולא בבועה חלקית.



שר התרבות והספורט, חילי טרופר אמר: "טקס הדלקת המשואות הוא הטקס של כולם, והשנה הוא באמת של כולם. בליווי, בהנחייה ובשותפות עמוקה עם חה"כ פינטו, שינינו את הטקס השנה והוא יהיה נגיש לכל עם ישראל, גם לאנשים עם מוגבלות".



חברת הכנסת שירלו פינטו הוסיפה: "השנה, לאור שיתוף הפעולה עם חברי, שר התרבות והספורט חילי טרופר, יפתח לראשונה ערוץ ייחודי מטעם משרד התרבות, גם בפייסבוק וגם ביוטיוב ובו ישודר טקס הדלקת המשואות בתרגום לשפת הסימנים. בנוסף, כלל הטקסים הממלכתיים ובדגש על טקס הדלקת המשואות, יונגשו השנה באופן משמעותי תוך מתן דגש למסלולי הגעה מונגשים להר הרצל וליתר הטקסים, תאי שירותים מונגשים, חניות מותאמות, רמפות והנגשה בשפת הסימנים במספר דרכים. ברצוני להודות לשר התרבות חילי טרופר על הנכונות הרגישות והאומץ לשנות דברים מהשורש. לחיי העם הזה וכמה טוב שהוא כזה".