בערב שבת: פיגוע ירי באריאל, מאבטח נרצח

פיגוע בכניסה לעיר אריאל: שני מחבלים יצאו מרכב ופתחו באש לעמדת השמירה שבה היה מאבטח בן 23. הוא נרצח, מאבטחת שהייתה לידו לקתה בחרדה. לאחר הפיגוע המחבלים נמלטו, ונתפסו רק כעבור 20 שעות | כל הפרטים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/04/22 20:29 כט בניסן התשפב

בערב שבת: פיגוע ירי באריאל, מאבטח נרצח
פיגוע. אילוסטרציה, צילום: מועצה אזורית שומרון

פיגוע רצחני בשומרון: שני מחבלים הגיעו בערב שבת ברכב בסביבות השעה 23:00 לכניסה לאריאל. לפי סרטון ממצלמות האבטחה באיזור ניתן לראות את שני המחבלים יוצאים מרכבם עם נשקים, פותחים באש לכיוון עמדת השמירה, מוודאים הריגה ונמלטים בנסיעה.

בעמדה הייתה גם בת זוגו של המאבטח, שהגן עליה בגופו. היא לקתה בחרדה. ככל הנראה נורו לפחות עשרה קליעים על העמדה, כשהמאבטח ספג לא פחות משלושה. אחד המחבלים חזר לרכב, ביצע סיבוב פרסה ואסף את המחבל השני, שחיכה לו בצד השני של הכביש.

הדיווח על הירי התקבל בשעה 23:19 במוקד של מרחב ירקון במד"א. הפרמדיק תומר פיין שהגיע לזירה אמר כי המאבטח היה מחוסר הכרה, ללא נשימה ודופק. "ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו", אמר.

 

המחבלים שנמלטו לא נתפסו אלא כעבור 20 שעות מהאירוע, כאשר השניים, כבני 20, אותרו בכפר הפלסטיני קראוות בני-חסן. הם נעצרו יחד עם נשקיהם בשני בתים שונים בכפר, ואחד מהם זוהה כפעיל חמאס. אין ביניהם קשר משפחתי, ובשלב זה עולה חשד להתארגנות מקומית.

מבדיקה ראשונית של כוחות הביטחון עולה כי שני המחבלים, חברים כבני 20, לא נשלחו על-ידי ארגון טרור כלשהו - אך אחד מהם מזוהה עם חמאס. הם נעצרו בבתיהם, יחד עם כמה קרובי משפחה שחשודים בסיוע להם. אחד מהם ריצה בעבר תקופת מאסר קצרה בכלא הישראלי.